سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 2001
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت احیای موقوفات، به ویژه موقوفات حوزوی، تاکیدکردند: در مسئله احیای موقوفات باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، امروز پنجشنبه همزمان با آغاز هفته وقف در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف، گفتند: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر گسترش فعالیت های فرهنگی و قرآنی در سطح کشور دارند و این مهم باید مورد توجه مسئولان اوقاف و همه دستگاه ها قرار گیرد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر فراهم کردن زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و پناهگاهی برای مردم تشنه معارف ناب اسلامی، خاطرنشان کرد: باید در اجتماعات مردمی مانند آنچه در بقاع متبرکه دیده می شود، جایگاه مناسبی برای بیان معارف اسلامی فراهم کرد.
معظم له ادامه دادند: مردم تشنه حقایق بوده و قشر جوان به دنبال رسیدن به معارف ناب اسلامی است؛ بنابر این بقاع متبرکه مکان مناسبی برای آشنایی آنان با معارف اهل بیت(ع) است
معظم له با اشاره به ضرورت احیای موقوفات، به ویژه موقوفات حوزوی، تصریح کردند: در مسئله احیای موقوفات باید تلاش بیشتری صورت گیرد؛ زیرا موقوفات متروکه ای وجود دارد که با هزینه های اندک می توان آنها را احیا کرد.
ایشان به امکان همکاری خیرین در احیای موقوفات در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و بیان داشتند: سازمان اوقاف و امور خیریه تاکنون اقداماتی خوبی در این زمینه داشته و توانسته نیات واقفین را به درستی اجرا کند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کردند: برای احیای موقوفات به ویژه مواردی که مدارک آنها موجود است، نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم تا بتوانیم بهره برداری صحیح و مطابق با نیت واقفان داشته باشیم.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) را ارائه داد.
https://tabeshekosar.ir/vdce.78wbjh87z9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما