سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 1974
آیت‌الله علوی گرگانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۹ی، گفت: قیام ۱۹ دی مردم قم نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران بود.
  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در جمع گروهی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر ضرورت پندگیری از موعظه‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: انسان باید همیشه از رفتارهای گذشتگان درس عبرت بگیرد و سعی کند که خودش وسیله عبرت دیگران نباشد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر این‌که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر این‌که رفتارهایشان سبب این تغییر شود،‌ ابراز داشت: همه امور ناخوشایند زندگی به سبب گناه و کوتاهی بندگان از فرامین الهی است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه در ادامه سرکوب ملت ایران از سوی رژیم ستم‌شاهی را یادآور شد و اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) با توکل به خدا و پشتیبانی مردم طومار رژیم پهلوی را در هم شکست.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ گفت: قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، به گونه‌ای که این قیام فراگیر شد و شهدای آن سبب پیروزی نهضت اسلامی شدند.
وی بر ضرورت برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی تأکید کرد و ابراز داشت: در این دوره‌ها باید سرگذشت اقوام مختلف مورد توجه قرار گیرد تا درس عبرتی برای همگان باشد.
آیت الله علوی گرگانی، ولایت را یکی از نعمت‌های بزرگ و اساسی خداوند دانست و اظهار کرد: دفاع از ولایت و خدمت به آن سبب می‌شود که زندگی ما سعادتمند شود و خداوند نیز به سبب شکر این نعمت، نعمت‌های خود را بیشتر کند
https://tabeshekosar.ir/vdcc.mqsa2bqo0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما