سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 19100
حضرت آیت الله سبحانی با توصیه به طلاب گفتند: در ایام تعطیلات عید صله ارحام انجام دهید؛ اما از درس و مطالعه نمانید؛ چراکه انقطاع درس، ملکه اجتهاد را از بین می برد.
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم اظهار داشتند: هفته اول سال جدید دروس ما تعطیل می باشد و هفته دوم از سرگرفته خواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، ابراز داشتند: حضرت در این روایت فرمودند: فقیه عادل نجات می دهد یتیمی(ایتام علمی) از شیعیان ما را که ما را نمی بینند و از تعلم ما بهره ای ندارند. شیطان از هزار عابد نمی ترسد که از این یک نفر می ترسد؛ چراکه عابد می خواهد خودش را نجات دهد؛ اما فقیه هم خود و هم دیگران را نجات می دهد.

حضرت آیت الله سبحانی خطاب به طلاب و فضلا تأکید کردند:باید با فراگیری علوم مردم را نجات دهید و طلابی که به تدریس، تحقیق، تدوین و منبر مشغول هستند، مشمول این حدیث می شوند.

معظم له افزودند: اما تحصیل برای گرفتن شغل، مشمول این حدیث نشده و شاید شهریه هم برای او جایز نباشد.

ایشان خاطرنشان ساختند: در ایام تعطیلات عید صله ارحام انجام دهید؛ اما از درس و مطالعه نمانید؛ چراکه انقطاع درس، ملکه اجتهاد را از بین می برد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان تصریح کردند: ما هر روز کوشش می کنیم که شما را به اجتهاد نزدیک کنیم؛ اما انقطاع از درس باعث از بین رفتن آن می شود.
https://tabeshekosar.ir/vdcaw6n6.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما