جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 1878
عضو خبرگان رهبری گفت:پليس مورد نظر اسلام اهل تشخیص وفکر است،با توجه به حساسيت‌هاي دشمنان و کارهاي تخريبي آنان در قم، نيروي انتظامي بايد جنبه‌هاي ارزشي عملكرد خود را تقويت کند.
به گزارش خبرگزاری حوزه،آيت‌الله مصباح يزدي در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم که در موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأكيد بر اهميت آموزش‌هاي عقيدتي و سياسي، براي تبيين ضرورت وجود اين آموزش‌ها در نيروهاي مسلح گفت: آموزش‌هاي عقيدتي براي شناخت صحيح از عالم هستي، خود انسان، کيفيت رفتار وي و سرانجام کار او لازم است و آموزش‌هاي سياسي براي داشتن درک درست از مسايل اجتماعي داخلي و خارجي مورد نياز است.

عضو خبرگان رهبری، مسأله آموزش پرسنل نيروي انتظامي را امري مهم و اساسي دانست و با اشاره به نگاه کشورهاي غربي به پليس افزود: در کشورهاي سکولار پليس و نيروهاي انتظامي را به گونه‌اي تربيت مي‌کنند که مانند ابزاري مكانيكي کاملاً تحت امر و در اختيارحكومت باشند و هرچه مافوق گفت، بايد همان را عمل کنند.

ايشان اين نگرش به پليس را با فکر و انديشه اسلامي ناسازگار خواند و بیان داشت: براساس تعاليم نوراني اسلام و دستورات پيامبر اکرم (ص)،انسان‌ها ابزارهايي نيستندکه بدون فکر و شناخت، فقط اطاعت امر کنند. چون با چنين نگرشي نه خود فرد به واسطه فكر و انديشه‌اش پيشرفت مي‌کند و نه مي‌تواند با احساس مسئوليت و ايجاد ارتباطات عاطفي با ديگران، سبب رشد آنها بشود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، پليس مورد نظر اسلام را پليسي دانست كه اهل تشخيص و فکر باشد گفت: چنين كسي انجام فرمان مافوق را تکليف الهي، و خود را در برابر خدا، نظام الهي و مردم مسئول مي‌داند در چنين شرايطي يك پليس وظيفه خود را به صورت صحيح و كامل انجام مي‌دهد و نتيجه آن مضاعف خواهد بود و در نتيجه کارآيي نيروي انتظامي در جامعه بالاتر مي‌رود.

آيت‌الله مصباح يزدي با يادآوري تحول اساسي در نيروي انتظامي پس از انقلاب، فعاليت‌هاي اين نيرو را به ويژه در سال‌هاي اخير رو به رشد و چشم‌گيرعنوان كرد و افزود: انقلاب اسلامي به برکت رهنمودهاي امام (ره)و ياران خالص ايشان سبب شد نيروهاي مسلح، با فکر و شناخت، وظايف ديني و الهي خود را دريابند و اين مسئوليت‌ها را با انگيزه به انجام برسانند.

استاد حوزه علميه قم،با اشاره به اين‌كه امر آموزش منحصر در آموزش‌هاي فيزيکي و رواني نيست، اظهار داشت: هر چند اين آموزش‌ها به عنوان آموزش‌هاي حرفه‌اي مورد نياز است، اما در نظام اسلامي، آموزش مهم‌تري نيز وجود دارد که نبايد از آن غافل شد و آن آموزش روح اسلام است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: پليس در نظام اسلامي بايد بداند به خدا و بندگان خدا خدمت مي‌کند و سرباز امام زمان ـ‌عجل‌الله فرجه الشريف‌ـ است.

آيت‌الله مصباح يزدي با تأكيد بر اهميت آموزش‌هاي عقيدتي و سياسي، براي تبيين ضرورت وجود اين آموزش‌ها در نيروهاي مسلح گفت: آموزش‌هاي عقيدتي براي شناخت صحيح از عالم هستي، خود انسان، کيفيت رفتار وي و سرانجام کار او لازم است و آموزش‌هاي سياسي براي داشتن درک درست از مسايل اجتماعي داخلي و خارجي مورد نياز است.

رییس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه خاطرنشان کرد:به نظر مي‌رسد سطح اين آموزش‌ها هنوز به وضع مطلوب نرسيده و متأسفانه اين کمبود، آثار منفي اخلاقي و معنوي خود را در عملكرد اين نيروها به جاي خواهد گذاشت.

ايشان آموزش صحيح بر پايه تربيت اسلامي و آموزه‌هاي اهل‌بيت(ع) را براي پليس جامعه اسلامي ضروري دانست و افزود: بايد هم آموزش‌هاي ديني و سياسي براي پرسنل موجود نيروي انتظامي تکميل شود و هم اين برنامه‌ها براي پذيرش نيروهاي جديد در اولويت قرار گيرد.

ايشان در پايان، باتوجه به ويژگي‌هاي شهر مقدس قم به عنوان زادگاه انقلاب و پايگاه فكري نظام تأکيد کرد: ويژگي‌هاي خاص شهر مقدس قم، وظيفه مسؤولان نيروي انتظامي اين استان را سنگين‌تر مي‌کند و با توجه به حساسيت‌هاي دشمنان و کارهاي تخريبي آنان در اين شهر، نيروي انتظامي قم بايد جنبه‌هاي ارزشي عملكرد خود را تقويت و پليس اين شهر را به عنوان الگويي شايسته براي ساير شهرها معرفي کند.

خاطرنشان می شود:در ابتداي اين دیدار، سردار مجتبایی فرمانده نيروي انتظامي استان قم گزارشي از فعاليت‌هاي اين نيرو ارايه كرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcf.edyiw6dccgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما