سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 18447
حضرت آیت الله نوری همدانی: خطبا به سبک زمان شاه سلطان حسین روضه خوانی نکنند
به گزارش تابش کوثر به نقل از شفقنا ، این مرجع تقلید امروز در دیدار اعضای مجمع طلاب استان مرکزی با بیان اینکه قرآن کریم همواره درس‌های جدیدی برای مردم دارد، گفت: آیه ۲۶ سوره انفال مصداق وضعیت ما و ملت در قبل از انقلاب است.

او افزود: در گذشته مستکبران دنیا را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند و ملتها را تحت سیطره خود قرار داده بودند و منابع آنها را به غارت می بردند و مردم حق هیچ‌گونه اعتراضی نداشتند تا اینکه خداوند با کمکهای خود و رهبری امام خمینی(ره) رژیم طاغوت را قلع و قمع و دست استعمارگران را از کشور کوتاه نمود.

آیت الله نوری همدانی بیداریهای اخیر ملتها را ناشی از صدور انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) مستضعفان و محرومان جهان را بیدار کرد و چهره واقعی مستکبران را به مردم جهان نشان داد و همین امر سبب شد تا مردم در برابر قدرت‌های زورگوی جهان ایستادگی کنند.

او با بیان‌ اینکه امام خمینی(ره) همواره به اخلاق‌مداری علما تأکید داشتند، گفت: اگر عالمی دچار فساد شود تبعات سنگینی خواهد داشت؛ امام(ره) می‌فرمود عالم بدون اخلاق مانند شیخ ابراهیم زنجانی عمل خواهد نمود که فرمان قتل شیخ فضل الله نوری را صادر کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود طلبگی را بهترین و سخت ترین مشاغل دنیا دانست و از طلاب خواست خداوند را به خاطر این توفیقی که نصیبشان شده است شکرگذار باشند.

او با اشاره به روایات فراوانی پیرامون علم آموزی گفت: در روایات داریم که اگر کسی در مسیر علم‌آموزی فعالیت کند، مانند کسی است که همیشه در حال جهاد است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت و شرایط کنونی جهان و منطقه گفت: امروز جهان بیش از هرزمان دیگری نیازمند حضور فعال روحانیون و طلاب است و این وظیفه طلابی چون شماست که با همت و جدیت بالا و اخلاص، اراده قاطع و ادبیات مناسب در جامعه حضور موثر و فعالی‌ داشته باشید.

او تصریح کرد: در حال حاضر وقتی خطیب بر فراز منبر سخنرانی و روضه‌خوانی می‌کند باید به گونه‌ای حرف بزند که مردم احساس کنند که او در شرایط انقلاب سخن می‌گوید و نباید به سبک زمان شاه سلطان حسین روضه‌خوانی کرد.

این مرجع تقلید به مقایسه آموزش در دانشگاهها و حوزه پرداخت و گفت: هر ساله هزاران نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما در حوزه‌های علمیه ممکن است پس از ۵۰ سال یک مجتهد بیرون بیاید.
https://tabeshekosar.ir/vdcd5o0f.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما