سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 1817
تابش کوثر - حضرت آية الله علوي گرگاني مد ظله العالي در ديدار جمعي از پرسنل سپاه ضمن قرائت آيه شريفه :« يا ايها الذين آمنوا كلوا من طيبات ما رزقناكم و اشكروا له ان كنتم اياه تعبدون» فرمودند: وقتي انسان به آيات الهي در قرآن مي نگرد، متوجه محبت بسيار الهي به انسان مي شود. اين آيه شريفه جزء سوره بقره است، خداوند آن قدر ما را دوست داردكه نمي خواهد ما هر چيزي را بخوريم و بياشاميم. خدا خطاب كرد به حضرت موسي(ع) كه اي موسي! چرا من را به بندگانم نمي شناساني، حضرت پرسيدند:چگونه اين كار را بكنم، خداوند فرمود: نعمتها و نشانه هاي من را به آنها را نشان بده. وقتي انسان اين نعمتها را مي بيند آن وقت متوجه مهر و محبت الهي مي شود.آن وقت است كه امير المؤمنين(ع) مي فرمايد: خدايا! در عزت من همين بس كه هم چون تويي خداوندگار من باشد و سعادت من همين بس كه بنده خدایی چون توباشم.
ايشان در ادامه فرمودند: اي بندگانم! آنچه را كه پاك و پاكيزه هست ، بخوريد و بعد از آن شكر آن را بجا بياوريد. خوب طيبات چيست؟ ما در تمام امور طيبات و خبيثات داريم. خداوند چيزهايي كه موجب ضرر به بدن انسان است و يا ضررش از نفعش بيشتر است، از آنها نهي كرده است. در مقام علم هم اين گونه است. يعني روح ما هم مثل بدنمان نياز به غذاي مناسب دارد. اين دوره هاي بصيرت يعني تأمين غذاي روح.اگر اينطور نباشد نفس انسان ، او را از راه راست خارج مي كند. انسان بايد دائما با نفسش در جدال و جنگ باشد.حضرت يوسف مي فرمايد:«ان النفس لامارة بالسوء» او با اينكه پيامبر و معصوم است با اين حال اين گونه صحبت مي كند. فقط با كمك خدا اين مقام ايجاد خواهد شد. اما خدا چه كسي را نجات خواهد داد؟ كسي را كه خودش هم علاقه به هدايت داشته باشد. مانند كسي كه در چاه افتاده كه تا خودش نخواهد كسي نمي تواند او را از چاه نجات دهد.
ايشان هم چنين فرمودند: اين يادتان باشد كه در مسائل علمي بايد خيلي مواظب باشيم و آنچه را كه خدا فرموده، فرا بگيريم. حالا كه از اينها بهره مند شديم بايد شكرش را بجا آوريم. اين انبياء، اولياء ، رهبري، مراجع و شهدا همه نعمتهاي الهي هستند و خداوند مي فرمايد: اگر واقعا ما بنده ي واقعي الهي هسيتم بايد اين كارها را انجام دهيم. اما يكي از نعمت هاي بزرگ الهي ، ولايت فقيه است كه به واسطه آن ما مي توانيم خودمان برنامه ريزي كنيم و كاري به شرق و غرب نداريم. ببينيد در زمان قديم چگونه بود .آنچه را كه شرق و غرب مي خواست انجام مي داد مگر چیزهایی را كه علما، جلوي آن را مي گرفتند. خداوند اين نعمت را به ما داده است اما چه چيزي اين نعمتها را تضعيف مي كند؟ اين اختلاف افكني هايي كه دشمن مي اندازد و بعضي ها هم به آنها خواسته يا ناخواسته كمك مي كنند كه ممكن است براي مشكل ايجاد كند.پس بياييد اتحادمان را حفظ كنيم تا هيچ وقت اين نعمت بزرگ الهي از ما گرفته نشود انشاءالله.
https://tabeshekosar.ir/vdci.zazct1avybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما