سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 17458
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی گفت: فرانسه همان فرانسه ای است که با ما در ستیز است لذا مسافرت کردن به این کشور قدمی بود که آن را قبول ندارم چون وقتی این اقدام صورت گرفت دیگر لزومی به سفر به این کشور نبود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم برگزار شد،خواستار قطع شدید رابطه با فرانسه شدو با اشاره به تجمع طلاب در مدرسه فیضیه و محکومیت اقدام روزنامه شارلی ابدو در اهانت به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: باید غرب که از اول با اسلام و مسلمانان نظر منفی و عداوت داشته باید قدرت اسلام را درک کند تا مقدسات ما را مورد هتک و اهانت قرار ندهند.

او افزود: ما تاریخ طولانی داریم در دشمنی با غرب؛ از زمان حضرت پیامبر اسلام(ص) غرب با اسلام نظر مخالف و منفی داشته و در زمان پیامبر جنگ تبوک و موته در همین رابطه است. زمانی که پیامبر در بستر بودند و جنگ جیش اسامه در همین رابطه است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه غرب از صدر اسلام تاکنون با مسلمانان ستیز داشته است، افزود: از سوی دیگر جنگ صلیبی و حتی در حمله مغول، غرب دست داشته است و بالاخره آمریکا و اروپا و ایادی آنها همیشه با مسلمانان نظر مخالف داشتند و با دروغ و تزویر و زور همیشه علیه اسلام گام برداشتند.

وی ادامه داد: اگر ما مسلمانان همیشه با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشیم و بر قدرت خود تکیه کنیم، غرب جرات این قبیل هتّاکی ها را نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: من تعجّب کردم از مسافرت وزیر امور خارجه به ژنو و فرانسه، خب فرانسه همان فرانسه ای است که با ما در ستیز است. مسافرت کردن به این کشور قدمی بود که آن را قبول ندارم. چون وقتی این اقدام صورت گرفت دیگر لزومی به سفر به این کشور نبود بلکه باید ارتباط خود را شدیدا قطع کنیم.

وی با اشاره به فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی تصریح کرد: جریان سلمان رشدی اقدامی علیه اسلام و مسلمانان بود تا ضربه ای به اسلام بزنند چون انقلاب را ضربه ای به خود می دانستند و لذا سفیرهای خود را فراخواندند؛ بعد از مدتی پشیمان شدند اما امام راحل فرمود هرکس اول رفته باید آخر برگردد.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: ما باید قدرت خود را نشان دهیم و اینها بدانند مسلمانان قدرت و تکیه بر عزت اسلامی دارند علی ایّ حال باید به هر وسیله ای مخالفت خود را با غرب و کسانی که در این جریان دست دارند نشان داده و ریشه آنها بر می گردد به صهیونیست و آمریکا.
https://tabeshekosar.ir/vdceve8z.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما