سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 17073
آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز متأسفانه بعضی کشور‌های منطقه مثل عربستان نه تنها برای وحدت کاری نمی‌کنند، بلکه برای اختلاف‌افکنی و تفرقه برای مسلمانان سرمایه‌گذاری می‌کنند و حتی دستشان در دست کفار است
به گزارش خبرگزاری تسنیم اعزامی به استان قم، امروز اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با حضور در شهر قم با آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار به مناسبت هفته وحدت انجام شد.

عابد فتاحی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس، طی سخنانی خطاب به آیت‌الله نوری همدانی گفت: ما امروز آمده‌ایم اینجا که بگوییم شیعه و سنی برادرند و تلاش دشمن برای تفرقه بین برادران شیعه و سنی منجر به شکست خواهد شد.

وی با تبریک هفته وحدت تصریح کرد: دشمن تلاش زیادی برای تفرقه بین مسلمانان انجام می‌دهد، اما تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مسلمانان توطئه‌ها را خنثی کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ضمن خیر مقدم به نمایندگان اهل سنت مجلس و تبریک هفته وحدت گفت: آیه محمد رسول الله و الذین معه اشداء على الکفار رحماء بینهم برای مسلمانان یک میزان و معیار است و مسلمانان باید با خودشان مهربان و با عاطفه باشند و مقابل کفار مقاومت کنند.

وی گفت: امروز متأسفانه بعضی کشور‌های منطقه مثل عربستان نه تنها برای وحدت کاری نمی‌کنند، بلکه برای اختلاف‌افکنی و تفرقه برای مسلمانان سرمایه‌گذاری می‌کنند و حتی دستشان در دست کفار است؛ آنها در جنگ غزه مخارج صهیونیست‌ها را هم پرداخت کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی به توصیه ائمه اطهار به وحدت با اهل سنت اشاره کرد و گفت: ما به امامت برادران اهل سنت نماز اقامه می‌کنیم و با آنها برادر هستیم.

وی در پایان گفت: بعد از فتنه ۸۸ بنده به ۱۸ استان سفر کردم. در اکثر استان‌ها شیعه و سنی مثل برادر زندگی می‌کردند که این به دلیل تدابیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که همانند امام راحل بر وحدت شیعه و سنی تأکید دارند.
https://tabeshekosar.ir/vdchxvnz.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما