يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : 16984
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه کشور با نفت و گازفروشی ورشکست می‌شود، گفت: باید مشخص شود که نفت و گاز سرمایه است و با فروش سرمایه‌ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
آیت‌الله جوادی‌آملی:بیکاری شایسته کشوری با این همه امکانات نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی پیش از ظهر امروز در دیدار با مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: این امام همام در حدیثی می‌فرمایند که خواندن نماز شب فهم انسان را افزایش می‌دهد و کسی به فکر مردم است که در نیمه‌های شب از خواب بیدار شده و نماز شب بخواند و ۴۰ نفر را دعا کند.

وی با اشاره به اینکه راه را کسی می‌تواند به مردم نشان دهد که خود به بی‌راهه نرفته باشد، افزود: مسئولی در خدمت به مردم موفق خواهد بود که راه صحیح را بداند و برای حرکت در این مسیر برنامه‌ریزی داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسئولان وظیفه دارند که مسیر حرکت مردم را غبارروبی کنند، گفت: مسئولان باید در این مسیر تلاش کرده و به فکر حل مشکلات مردم باشند.

وی وظایف وزارت کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: وظایف این وزارتخانه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در نتیجه فعالیت این وزارتخانه مردم احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه باید مشاوران روحانی استانداران در سراسر کشور به فکر حل مشکلات مردم باشند، تصریح کرد: باید مشاوران روحانی چشمان بیدار باشند و برای حل مشکلات پیگیری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله اقتصاد مقاومتی بارها تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: باید نسبت به مسئله اقتصاد مقاومتی اهتمام لازم را داشت؛ اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که با واردات نیازهای کشور را برطرف کرد بلکه اقتصاد مقاومتی این است که ملت بتواند روی پای خود بایستد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بودجه باید در اختیار کسی قرار گیرد که قدرت مدیریت داشته باشد، افزود: کسی که تصور کند درآمد نفت قابل بهره‌برداری است از مدیریت دانشی ندارند.

وی با اشاره به اینکه کشور با نفت و گاز فروشی ورشکست می‌شود، اظهار کرد: باید مشخص شود که نفت و گاز سرمایه است و با فروش سرمایه‌ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی ضعف کشور با وجود فراوانی نعمات الهی را مدیریت دانست و افزود: ما صدها کیلومتر دیوار به دیوار دریا هستیم و آن وقت از برزیل نهاده دامی وارد می‌کنیم؛ تنها با مدیریت است که می‌توان در داخل کشور محصول تولید کرد و اگر چنین شود گوشت و لبنیات نیز ارزان می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امروز امنیت در کشور ایران به لطف الهی برقرار است اضافه کرد: این در حالی است که کشور اکنون در احاطه میدان مین واقع شده و شرق، غرب و شمال و جنوب ما گرفتار جنگ است.

وی با اشاره به اینکه نباید در کشوری که این همه امکانات دارد ۶ میلیون جوان بیکار باشند، افزود: باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد و همه به اندازه خود مسئول هستیم.
https://tabeshekosar.ir/vdchkwnz.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما