دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 1672
حضرت آيت‌الله صافی با اشاره به این که قرآن كتاب محكم حقوق انسان و مبارزه با استضعاف، استكبار و استحقار است. تاکید کردند: سربلندی و عزّت مردم و نجات از پوچی و بی‌هدفی، جز در سایه قرآن كریم و عِدل آن یعنی پیروی از اهل بیت (ع) میسّر نمی‌شود.
قرآن کتاب مبارزه با استکبار و استضعاف است
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در پیامی به همايش ملّی قرآنی «مدهامّتان» خوزستان با اشاره به این که دعوت قرآن، دعوت به اخلاق انسانی، مهر و محبّت و ایثار و برادری و مساوات است، خاطرنشان کردند: قرآن كتاب محكم حقوق انسان و مبارزه با استضعاف، استكبار و استحقار است.

حضرت آیت الله صافی با بیان این که بروز فساد و گناه در جامعه از آثار دوری از احکام نورانی قرآن است، تصریح کردند: سربلندی و عزّت مردم و نجات زندگی از پوچی و بی‌هدفی، جز در سایه پر بركت قرآن كریم و عِدل آن یعنی پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام میسّر نمی‌شود.

ایشان تاکید کردند: جامعه باید در عمل نشان دهد كه حاكمیّت دین و قرآن و آیات حجاب و عفاف و صداقت و راستی مقدّم بر همه چیز است و باید قدرت و منصب را فدای دین کرد.

این مرجع تقلید یادآور شدند: گرایش مقدّسی كه نسل حاضر و در هر قشر و صنفی به خصوص جوانان به سوی قرآن مجید فراهم شده، بسیار مغتنم و سبب افتخار است.

متن کامل پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پی می آید:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبِينٌ يَهْدِي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ

وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ يَهْدِيهِمْ إِلى ‏ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ/مائده،۱۶- ۱۵

السّلام علی القرآن الكریم و علی الذین یتلونه حق تلاوته؛

با عرض سلام و ادب و احترام به حضّار معظم؛ قاریان و حافظان عزیز و مفسّران عالیقدر و برتر كشور كه در این همایش نورانی شركت كرده‌اند و به این مقام‌های بزرگ اسلامی و معنوی افتخار می‌نمایند:

این مراسم و مسابقات قرآنی و همایش‌های دیگری كه مربوط به قرآن كریم است و هم‌چنین مراكز و مؤسسات قرآنی كه انتساب به قرآن، آنها را برتر و صاحب امتیاز نموده است اشرف و افضل از دیگر مراكز و همایش‌ها می‌باشد.

قرآن مجید، كتاب نور، كتاب هدایت، كتاب علم و حكمت، كتاب حیات، كتاب حركت به پیش و سیر و شتاب به سوی فتح قلّه‌های انسانیت است؛ تاریكی‌ها را می‌زُداید و دل‌ها و محیط‌های قرآنی را روشن و منوّر می‌سازد.

دعوت قرآن، دعوت به توحید، دعوت به عدل و احسان، دعوت به الغاء امتیازات و لغو تبعیضات نژادی و دعوت به اخلاق انسانی، به مهر و محبّت، و دعوت به رحم و ایثار و برادری و مساوات است. قرآن، كتاب محكم حقوق انسان و مبارزه با استضعاف، استكبار و استحقار است.

گرایش مقدّسی كه در جامعه‌ی ما و نسل حاضر به خصوص جوانان ما در هر قشر و صنفی به سوی قرآن مجید فراهم شده است بسیار مغتنم و سبب افتخار است.

امّید است از بركت تمسّك به قرآن و عترت و عمل به وصیّت حضرت رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم بر حسب احادیث ثقلین متواتر، انوار ایمان و عنایات الهی بیش از پیش موجب روشنی قلوب گردد.

نیاز اصلی جامعه امروز ما به حقایق و معارف وحیانی و معنوی می‌باشد. دل‌های مضطرّ و نگران و نفوس افسرده و مُرده كه روح امّید و نشاط و اخلاق در آنها ضعیف و كمرنگ شده است، محتاج به حقایق و معارفی است كه آنها را زنده، با انگیزه و سربلند و عزیز نماید، حقایقی كه آنها را با عالم غیب و ماورای مادّه ارتباط دهد و به زندگی معنی دهد؛ مردم و زندگی آنها را از پوچی و بی‌هدفی نجات دهد و آن، جز در سایه پر بركت قرآن كریم و عِدل آن یعنی پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام میسّر نمی‌شود.

امروز اگر در جامعه متأسفانه آثار فساد و گناه را مشاهده می‌كنیم، اگر ربا و رشوه و دروغ و چاپلوسی را می‌بینیم، اگر فقر و گرانی و بیكاری و اعتیاد، بلای خانمان‌سوز شده است، برای این است كه از قرآن و احكام نورانی آن دور هستیم.

جامعه و نظام باید در عمل نشان دهند كه حاكمیّت دین و قرآن و آیات حجاب و عفاف و صداقت و راستی مقدّم بر همه چیز است و باید قدرت و منصب را فدای دین نمود.

در پایان از خداوند متعال مسألت دارم كه همگان را در ظلّ عنایات حضرت ولی‌‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء در پیروی و عمل به قرآن كریم و عترت علیهم‌السلام بیش از پیش موفق بدارد. و السلام علیكم و رحمة‌ الله و بركاته

۲۶ محرّم الحرام ۱۴۳۴ هـ.ق

لطف الله صافی
https://tabeshekosar.ir/vdch.qnzt23n-iftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما