سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 1670
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در اثر عدم امنیت پریشانی کشور های عربی را فراگرفته است گفتند:همه باید قدر امنیت وآسایشی که در کشور به لطف امام زمان (عج) وجود دارد را بدانیم و قدر دان مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری باشیم.
به گزارش خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله علوی گرگانی ، پیش از ظهر امروز(۲۵آذرماه )در دیدار جمعی از طلاب جامعه آل البیت،که دردفتر معظم له برگزار شد،با بیان اینکه کار طلاب و روحانیون ارشاد و هدایت مردم است،اظهارداشتند: عمل طلاب و روحانیون کار هدایت وارشاد و آموزش معارف و فقاهت می باشد که مورد ارزش و ارج معنوی بسیاربالایی است.

ایشان با بیان اینکه دنیا تشنه معارف ناب اسلامی است افزودند: مردم دنیا تشنه کمال علم هستند و با هدایت و ارشادات الهی و دینی روحانیون جهالت از آنان برطرف خواهد شد.

.معظم له ادامه دادند : انسان هرچه قدر از لحاظ جسمی بزرگ بشود تا زمانی دنبال فراگیری و علم دین نباشد جاهل می باشد، لذا نیازمند،معلم ،هادی و هدایت کننده ای هستیم که دست انسان را گرفته و از جهالت برهاند .

استادخارج فقه حوزه علمیه قم، تفقه تنها در دین را کافی ندانستد و اظهارداشتند: تفقه در دین تنها کافی نیست باید مردم را نیز هدایت، ارشاد و انذار کنیم .

حضرت آیت الله علوی تصریح کردند: نباید همیشه انتظارداشته باشیم که همه انذارها مورد پذیرش واقع شوند،ولی این دلیل عقب نشینی و دست کشیدن ازهدایت و ارشاد مردم نیست چرا که کسی کار ارشاد و انداز مردم را بر عهده داشته باشد باید کار پیامبر گونه انجام دهد.

ایشان با بیان اینکه روحانی باید مردمی باشد گفتند: اعمال و رفتار یک روحانی زمانی درمردم تاثیر گذارمی باشد که همیشه زی طلبگی ، ساده بودن، و مردمی بودن خود را حفظ کند.

این استاد خارج فقه حوزه اضافه کردند: چشم دوختن به اموال مردم از اعتبار و اثرگزاری کم می کند در حالی که یک روحانی باید در برابر مومنین تواضع و خاشع باشد تا بتواند به سیره اهل بیت وپیامبر اسلام(ص) عمل نماید .

ایشان در ادامه خطاب به طلاب و روحانیون جامع آل البیت افزودند: تشکیل جامعه المصطفی العالمیه بنا به دستور مقام معظم رهبری یکی از نعمت های پیش روی طلاب و جوانان کشور های جهان است که از اقصی نقاط جهان برای فراگیری و دانش و علم دین به ایران مراجعت می کنند که باید ارزش فرصت پیش آمده را خوب درک کنید و با فراگیری دانش دین به مملکت خود برای تبلیغ و انذار مردم مراجعت نمایید .

معظم له افزودند: یکی از ثمرات پر خیر برکت ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل جامعه المصطفی است که طلاب غیر ایرانی در امنیت و آرامش و روان خاطر در آن به تحصیل مشغول هستند .

این استاد خارج فقه حوزه،با اشاره به نعمت امنیت ادامه دادند :امنیت یکی از نعمات الهی است که باید قدر آن را بدانیم بطور مثال در کشور های سوریه و برخی از کشور های عربی امنیت وجود ندارد و پریشانی همه کشور های عربی را فراگرفته است حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند : همه باید قدر امنیت وآسایشی که در کشور به لطف امام زمان وجود دارد را بدانیم و قدر دان مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری باشیم .
https://tabeshekosar.ir/vdcf.edyiw6dvxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما