يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 1652
آیت الله خزعلی : دو نفر از بهترين استادان من در مشهد حاج شيخ مجتبي قزويني و شيخ هاشمي قزويني بودند؛ حاج شيخ هاشم استاد آيت‌اله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب نيز بود.
شيخ مجتبي قزويني هنگامي كه امام دستگير شد و ايشان را به قيطريه بردند هميشه به فكر امام بود. پس از آن كه امام آزاد شد، بنده به ايشان نامه‌اي نوشتم و عرض كردم مناسب است با امام ديداري كنيد که پذيرفت. با اين جانب تماس گرفت و اظهار تمايل كرد كه به منزل ما بيايد، در جواب گفتم: باور از بخت ندارم كه تو مهمان مني. قدمتان روي چشم. پس از آمدن به منزل و پس از آنكه قدري استراحت كرد، رفتيم منزل امام(ره). آنجا من كنار كشيدم كه اينها خلوت كنند، پيش خود گفتم: من جوان‌ترم بهتر است كه آنها را تنها بگذارم. حضرت امام حاج شيخ مجتبي را مي‌شناخت.
پس از پايان ملاقات، ايشان برگشت منزل و با اشاره به امام(ره) سه مطلب گفت: يكي اينكه اين مرد، حق است، اين حرف را در سال ۱۳۴۳ گفت. مطلب ديگر اين بود كه كساني كه اعلاميه مي‌دهند و همراهي مي‌كنند تا نيمۀ راه مي‌آيند و بعداً اعلاميه نخواهند داد. مطلب سومي كه گفت اين بود: اين مرد به مبارزه ادامه مي‌دهد و پيروز مي‌شود. اين شخص در سال‌هاي ۴۳ و سپس ۵۰ آن سوي پرده و عالم غيب را مي‌ديد؛ البته سخنان زيادي مبني‌بر پيروزي نهايي امام(ره) بر زبان آورد. امام هم ايشان را دوست داشت.
منبع : جهان نیوز
https://tabeshekosar.ir/vdcf.tdyiw6dv0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما