دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : 1650
آيت‌الله صافی در پيامی به همايش ملّی قرآنی «مدهامّتان»:
جامعه قرآني نبايد اين همه مشكلات گراني، فقر، بيكاري و اعتياد داشته باشد.

* دعوت قرآن، دعوت به اخلاق انساني، به مهر و محبّت، و دعوت به رحم و ايثار و برادري و مساوات است.

* سربلندي و عزّت مردم و نجات زندگي از پوچي و بي‌هدفي، جز در سايه پر بركت قرآن كريم و عِدل آن يعني پيروي از اهل بيت عليهم‌السلام ميسّر نمي‌شود.

* جامعه و نظام بايد در عمل نشان دهند كه حاكميّت دين و قرآن و آيات حجاب و عفاف و صداقت و راستي مقدّم بر همه چيز است و بايد قدرت و منصب را فداي دين نمود.

* امروز اگر در جامعه متأسفانه آثار فساد و گناه را مشاهده مي‌كنيم، براي اين است كه از قرآن و احكام نوراني آن دور هستيم.

پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله صافي گلپايگاني‌مدظله‌الوارف
به همايش ملّي مسابقات بزرگ قرآني «مدهامّتان»/خوزستان ۱۴۳۴ هـ.ق
بسم اللّه الرحمن الرحيم

قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبِينٌ يَهْدِي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ

وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ يَهْدِيهِمْ إِلى ‏ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ/مائده،۱۶- ۱۵

السّلام علي القرآن الكريم و علي الذين يتلونه حق تلاوته؛

با عرض سلام و ادب و احترام به حضّار معظم؛ قاريان و حافظان عزيز و مفسّران عاليقدر و برتر كشور كه در اين همايش نوراني شركت كرده‌اند و به اين مقام‌هاي بزرگ اسلامي و معنوي افتخار مي‌نمايند:

اين مراسم و مسابقات قرآني و همايش‌هاي ديگري كه مربوط به قرآن كريم است و هم‌چنين مراكز و مؤسسات قرآني كه انتساب به قرآن، آنها را برتر و صاحب امتياز نموده است اشرف و افضل از ديگر مراكز و همايش‌ها مي‌باشد.

قرآن مجيد، كتاب نور، كتاب هدايت، كتاب علم و حكمت، كتاب حيات، كتاب حركت به پيش و سير و شتاب به سوي فتح قلّه‌هاي انسانيت است؛ تاريكي‌ها را مي‌زُدايد و دل‌ها و محيط‌هاي قرآني را روشن و منوّر مي‌سازد.

دعوت قرآن، دعوت به توحيد، دعوت به عدل و احسان، دعوت به الغاء امتيازات و لغو تبعيضات نژادي و دعوت به اخلاق انساني، به مهر و محبّت، و دعوت به رحم و ايثار و برادري و مساوات است. قرآن، كتاب محكم حقوق انسان و مبارزه با استضعاف، استكبار و استحقار است.

گرايش مقدّسي كه در جامعه‌ي ما و نسل حاضر به خصوص جوانان ما در هر قشر و صنفي به سوي قرآن مجيد فراهم شده است بسيار مغتنم و سبب افتخار است.

امّيد است از بركت تمسّك به قرآن و عترت و عمل به وصيّت حضرت رسول اعظم صلي‌الله عليه و آله و سلم بر حسب احاديث ثقلين متواتر، انوار ايمان و عنايات الهي بيش از پيش موجب روشني قلوب گردد.

نياز اصلي جامعه امروز ما به حقايق و معارف وحياني و معنوي مي‌باشد. دل‌هاي مضطرّ و نگران و نفوس افسرده و مُرده كه روح امّيد و نشاط و اخلاق در آنها ضعيف و كمرنگ شده است، محتاج به حقايق و معارفي است كه آنها را زنده، با انگيزه و سربلند و عزيز نمايد، حقايقي كه آنها را با عالم غيب و ماوراي مادّه ارتباط دهد و به زندگي معني دهد؛ مردم و زندگي آنها را از پوچي و بي‌هدفي نجات دهد و آن، جز در سايه پر بركت قرآن كريم و عِدل آن يعني پيروي از اهل بيت عليهم‌السلام ميسّر نمي‌شود.

امروز اگر در جامعه متأسفانه آثار فساد و گناه را مشاهده مي‌كنيم، اگر ربا و رشوه و دروغ و چاپلوسي را مي‌بينيم، اگر فقر و گراني و بيكاري و اعتياد، بلاي خانمان‌سوز شده است، براي اين است كه از قرآن و احكام نوراني آن دور هستيم.

جامعه و نظام بايد در عمل نشان دهند كه حاكميّت دين و قرآن و آيات حجاب و عفاف و صداقت و راستي مقدّم بر همه چيز است و بايد قدرت و منصب را فداي دين نمود.

در پايان از خداوند متعال مسألت دارم كه همگان را در ظلّ عنايات حضرت ولي‌‌الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء در پيروي و عمل به قرآن كريم و عترت عليهم‌السلام بيش از پيش موفق بدارد. و السلام عليكم و رحمة‌ الله و بركاته

۲۶ محرّم الحرام ۱۴۳۴ هـ.ق

لطف الله صافي
https://tabeshekosar.ir/vdcd.k0f2yt09za26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما