شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 16498
یکی از مراجع تقلید ضمن تاکید بر اینکه برای شناخت فتنه ها و دجال ها امروز باید هوشیار و بیدار بود گفت: انتظار فرج امام زمان (عج) از مهمترین اعمال است
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی صبح پنجشنبه در همایش مهدویت و انتظار استان سمنان که در محل سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، انتظار فرج امام زمان (عج) را از مهمترین اعمال خواند و افزود: دستاورد انقلاب و امام راحل (ره) زمینه ساز ظهور و فرج آقا امام زمان (عج) است.

وی دمیدن روحیه خودباوری و دادن جرات و شجاعت و قدرت به مردم را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام و انقلاب به جوانان ایران اسلامی جرات داد و این امر سبب شد تا این جوانان انرژی هسته ای را به تسخیر خود درآورند.

میدان عمل در اسلام بسیار وسیع است

این مراجع تقلید با بیان اینکه میدان عمل در اسلام بسیار وسیع است، گفت: عملها در فضیلت مراتبی دارند، ولی افضل اعمال و با فضیلت ترین آن بر اساس حدیث شریف پیامبر گرامی اسلام (ص) انتظار است که یک آرزو و امر قلبی محسوب می‏شود.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: افضل اعمال امت، انتظار فرج یعنی گشایش مشکلات، مضیقه ها و تنگناهایی است که در میان امت به وجود خواهد آمد و این حدیثی پر محتواست و محدود و منحصر به افراد نیست بلکه مربوط به جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به روایاتی که در آن از دجال، سفیانی، مروانی و یمانی سخن به میان آمده است، گفت: باید علما رمزگشایی کنند که منظور از سفیانی، یمانی، مروانی و دجال چه کسانی هستند.

آمریکا دجال زمان است

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دجال به معنای فریب دهنده و دروغ گوست تصریح کرد: این دجال در زمان حاضر آمریکا این شیطان بزرگ است که با کلماتی همچون حقوق بشر و لیبرال دموکراسی، اومانیسم و سوسیالیسم سعی در فریب مردم را دارد و کشوری که سیاه پوستان در آن دستگیر، سرکوب و کشته می شوند و کسانی که زندان ابوغریب را دارند از حقوق بشر دم می زنند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر هوشیاری و بیداری و درک و شناخت فتنه های آخرالزمان گفت: ائمه اطهار (ع) به مردم همواره مژده می دادند که بالاخره آخرالزمان از پس پرده غیبت ظهور خواهد کرد و فرج و گشایش به دست آن منجی عالم بشریت اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه انتظار فرج نیازمند زمینه سازی است اظهار داشت: چه قدر دقت و کوشش در این مسیر بیشتر باشد به همان نسبت ظهور زودتر صورت خواهد گرفت

دمیدن روحیه خودباوری از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی

این مرجع تقلید جهان تشیع دمیدن روحیه خودباوری و دادن جرات و شجاعت و قدرت به مردم را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام و انقلاب به جوانان جرات دادند و این امر سبب شد تا این جوانان انرژی هسته ای را به تسخیر خود درآورند.

آیت الله نوری همدانی، احیای فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اسلام با ایثار و شهادت پیش رفته و ملت ایران نیز امروز عاشق این فرهنگ است.

وی با بیان به اینکه رژیم صهیونیستی یک پایگاه برای آمریکا، انگلیس و تمامی دشمنان اسلام است گفت: تا زمانی که صهیونیسم جهانی وجود دارد، مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم واقع می شوند.

آمریکا و اروپا آرزوی یکبار دیدن سردار قاسم سلیمانی را دارند

این مرجع تقلید، با اشاره به نقش رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، ادامه داد: آیت الله العظمی خامنه ای بعد از امام (ره) کشتی انقلاب را به سمت ساحل هدایت کردند.

آیت الله نوری همدانی گفت: بسیاری از فتنه‌های اخیر از جمله ایجاد گروهک‌های تروریستی برای زنده نگه‌داشتن رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز شاهد رشادت‌های بی‌نظیر سردار قاسم سلیمانی در عراق و سوریه هستیم افزود: به طوری که آمریکا و اروپا آرزوی یکبار دیدن این سردار بزرگ انقلاب را دارند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس و حوادث ‌عراق و سوریه، تصریح کرد: احیای فرهنگ جهاد و شهادت یکی از مهمترین اثرات و برکات انقلاب اسلامی ایران است که افرادی مانند سردار سلیمانی را در دامان ملت ایران پرورش داده است.

دست تجاوز و ستم همه ستمگران را می شکنیم

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اینکه احیای فرهنگ ایثار و شهادت هدیه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ملت آزاده ایران بود تصریح کرد: امروز ایران هزاران قاسم سلیمانی دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروز شاهد تهاجم نظامی، جنگ های صلیبی، تهاجم فرهنگی و تهاجم رسانه ای هستیم که در سطح کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به وجود آمده است و اما مردم چه باید کنند اظهار داشت: ما به خواست خدا با صدور انقلاب و اسلام راستین و بیان احکام محمدی(ص)، دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشور اسلامی می شکنیم و به سیطره و سلطه ظالمان و جهانخواران جهان خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور امامت مطلق هموار خواهیم ساخت.

وی يكي ديگر از ظرفيت‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي را توجه به جوانان عنوان كرد و افزود: ‌امروز نسل جوان انرژي‌ هسته اي را به تسخير خود در آورده اند و اين جوانان شب و روز نمي‌شناسند و قدرت خود را به جهان بدون الهام از غرب اثبات كرده‌اند.

تحول اساسي در حوزه بانوان از جمله بركات نظام ایران اسلامی

این مرجع تقلید در ادامه از ديگر بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحول اساسي در حوزه بانوان عنوان كرد و گفت: بانوان غالباً‌ به دو دسته تقسيم مي شدند دسته‌اي غرب گرا و دسته‌اي در گوشه خانه‌ها؛ اما امروز حضور بانوان را در عرصه علم و دانش و دانشگاه و سياست بسيار چشم گير است.

آیت الله نوری همدانی از ديگر ظرفيت‌هاي انقلاب و نظام را احياء فرهنگ جهاد و شهادت دانست و گفت:‌ این فرهنگ مثل قاسم سليماني‌ها را در خود پرورش داده است كه نعره مي‌زند اگر شما از جنگ صحبت مي‌كنيد ما فرزند عاشورايي و اگر از تحريم سخن مي‌گوييد ما فرزند رمضانيم.

به گفته وی وحدت ميان شيعه و سني، حوزه و دانشگاه، ملت و امت يكي ديگر از هدايا و دستاوردهاي اين نظام مقدس است.

این مرجع تقلید جهان تشیع قدرت بسيج را از ظرفيت‌های مهم و اساسي ديگر انقلاب عنوان كرد و گفت: بسيج در هر قشري از اقشار مردم وجود دارد و اين يك قدرت است و اگر امروز شاهد حضور ۲۰ ميليون نفري مردم در اربعين هستيم همگي گواه و مصداق قدرت عظيم اسلام و قرآن است كه يك شعار واحد آن هم هيهات من الذله را در اين اجتماع ميليوني سر مي‌دهند.

آیت الله نوری همدانی در خاتمه، از ديگر قدرت‌هاي انقلاب را مجامع اجتماعي همچون نماز جمعه برشمرد و اظهار داشت: نماز جمعه‌ يكي از سنگرهاي اسلام است كه بايد حفظ شود.
https://tabeshekosar.ir/vdch6knz.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما