سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : 1628
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان، گفت: باید مراقب دشمن بود آنها برای انحراف جوانان برنامه ریزی می‌کنند و ما باید با اتخاذ برنامه‌های صحیح توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.
برنامه ریزی دینی برای جوانان آنها را از خطر انحراف دور می‌کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم سه شنبه شب در دیدار وزیر آموزش و پرورش، گفت: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان حاکمیت شاه سیاست بر این بود که روحانیت و دانشجویان در مقابل هم قرار گیرند.
این استاد برجسته حوزه علمیه یکی از برکات انقلاب اسلامی را ایجاد وحدت میان حوزه‌ علمیه و دانشگاه عنوان کرد و ابراز داشت: در گذشته دانشجو از روحانی فاصله می‌گرفت اما امام خمینی(ره) کاری کرد که این دو نهاد با کمک هم انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: امروز نیز ادامه حرکت بیان گذار جمهوری اسلامی ایران بر عهده مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است و مطالبات رهبری در این زمینه همان خواسته های امام خمینی(ره) است.
وی بر ضرورت پیشرفت در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: وحدتی که امام خمینی(ره) پایه گذاری کرد نباید خدشه‌ای به آن وارد کرد و همه باید در جهت وحدت گام بردارند.
این استاد برجسته حوزه علمیه وظیفه روحانیت را ترویج دین خواند و ابراز کرد: باید به فرزندان خود بیاموزیم که توجه به دین سبب موفقیت آنها در زندگی می‌شود و این روحانیت است که عهده دار تبیین دین است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که معلمان و اساتید نقش اساسی در تربیت فرزندان را بر عهده دارند ، گفت: اگر اساتید به روحانیت احترام بگذارند و مسائل دینی را به این قشر واگذار کنند دانش آموزان نیز این مسیر را دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: روحانیت نیز وظیفه دارد که جوانان را درک کرده و با رفتار صحیح خود موجبات اشتیاق آنها به دین و مبانی دینی را فراهم کند.
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان، گفت: باید مراقب دشمن بود آنها برای انحراف جوانان برنامه ریزی می‌کنند و ما باید با اتخاذ برنامه‌های صحیح توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ذهن پاکی دارند و آماده پذیرفتن هستند اگر ما برای هدایت و راهنمایی آنها برنامه ریزی نکنیم دشمن بر روی افکار آنها تأثیر می‌گذارد
https://tabeshekosar.ir/vdci.razct1aqvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما