يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 15903
حضرت آیت الله علوی گرگانی یکی از مشکلات جامعه دینی و اسلامی را فقه گریزی و دوری از دستورات الهی برشمردند و گفتند: اگر جامعه دینی به فقه که دستورات مهم دین است، عمل کند، عاری و خالی از هر نوع مشکل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) قم به روایتی از امام علی(ع) اشاره کردند و اظهار داشتند: حضرت در این روایت فرموده است که باید عواملی را به کار بگیریم که به مقام و عزت در میان مردم برسیم و هیچ چیز بالاتر از علم نیست.

*علم فقه، از نافع ترین علوم است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که علم فقه نافع ترین و کامل ترین علوم است، به جایگاه فقیه و مجتهد در اشاره کردند و ابراز داشتند: فقیه و مجتهد در پیشگاه حضرت حق، بالاترین مقامات را دارا می باشد.

ایشان یکی از مشکلات جامعه دینی و اسلامی را فقه گریزی و دوری از دستورات الهی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر جامعه دینی به فقه که دستورات مهم دین است، عمل کند، عاری و خالی از هر نوع مشکل خواهد شد.

این استاد حوزه تصریح کردند: بزرگان دین اهمیت فوق العاده ای به علم و عمر میدادند و از طرق گوناگون توانستند به مقامات عالی علمی و عرفانی دست پیدا کنند.

معظم له بیان داشتند: قدر علم را کسی می داند که به فوائد و آثار آن پی برده باشد و از جمله این آثار، عظمت و جایگاه آن در میان مردم و پیشگاه خداوند است.

*تأکید بر رعایت شئونات طلبگی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر رعایت شئونات طلبگی، اظهار داشتند: تقوا، مردم داری و علم اندوزی از جمله خصوصیات روحانیت بوده و طلبه باید برای رسیدن به مقامات علمی و نفسی از هیچ تلاشی فروگذاری نکند.

*قدر فرصت طلبگی را بدانید

ایشان در پایان نظام مقدس اسلامی را بالاترین نظام دانسته و ابراز داشتند: طلبگی فرصت و نعمتی است که خداوند نصیب شما کرده که باید قدر آن را دانسته و شاکر نعمت الهی باشید.
https://tabeshekosar.ir/vdchxwnz.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما