يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 15825
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی قرآن را کتاب انسان‌ساز دانست و گفت: اگر فرد و جامعه می‌خواهد به سعادت برسد باید قرآن را خوانده و به آیات آن عمل کند.
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: در روایت آمده «خواندن، دیدن و شنیدن قرآن دارای ثواب و اجر است».

وی افزود: حتی در روایت آمده که قرآن را با صدایی بلند و نگاه به آیات بخوانید؛ چرا که در این صورت هم ثواب تلاوت و هم ثواب دیدن و شنیدن آن را نیز خواهید برد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی قرآن را کتاب انسان ساز دانست و بیان داشت: اگر فرد و جامعه می‌خواهد به سعادت برسد باید قرآن را خوانده و به آیات آن عمل کند، هر چند تلاوت قرآن دارای ثواب است، ولی عمل به آن بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هدف از قرائت قرآن عمل به آیات آن است، چرا که این کتاب الهی راه رسیدن به سعادت، رشد و کمال را نشان می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه به مفاهیم و‌ آیات قرآن خاطرنشان کرد: در زمان نبی‌اکرم(ص) فردی تنها با شنیدن آیات «فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّ‌ةٍ خَیْرً‌ا یَرَ‌هُ، وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّ‌ةٍ شَرًّ‌ا» متحول شده و ازآن پس برای انجام عمل صالح تلاش کرد؛ گاهی حتی شنیدن و توجه کردن به یک‌ آیه قرآن در زندگی فرد تحول ایجاد کرده و او را به سمت هدایت و رستگاریی سوق می‌دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که انسان در روز قیامت مبعوث و برانگیخته می‌شود، گفت: تلاش هر فردی باید انجام عمل صالح باشد که قرائت قرآن از جمله این کارها است
https://tabeshekosar.ir/vdcaman6.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما