سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 15823
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که اگر عاطفه، نشاط و شادی در جامعه باشد، خشونت در جامعه نخواهد بود، گفت: حزن و خنده به خاطر اهل بیت واقعاً جامعه ‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.
آیت‌الله جوادی آملی:خشونت و کشتار نتیجه دوری از مکتب اهل‌بیت است
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود با بیان این که حزن و خنده به خاطر اهل بیت(ع) واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند، بیان کرد: جامعه‌ای که اهل اشک و ناله و ضجه است، عطوف است.

وی در ادامه سلسله جلسات مباحث تفسیری خود در روز دوشنبه، جامعه عاطفی را محصول پیوند جامعه با اهل بیت علیهم السلام دانست و بیان داشت: جامعه‌ای که اهل اشک و روضه است عاطفی است نه جامعه ای سارق، کاذب و فتان ؛ جامعه عاطفی، برای هم چاقو نمی‌کشند و این از بهترین برکات روضه است.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: در بعضی از روایات هم به این نکته اشاره شد که این از برکات کربلاست که جامعه را عطوف می‌کند؛ همان طور که فرمود در میلاد و خوشحالی ما خوشحال باشید هم یک طرف دیگر این جامعه عطوف، خندان است. این جامعه خندان و با نشاط است. این جامعه‌ای که اشک و خنده آن سر جایش باشد جامعه‌ای عطوف است و اهل چاقو کشی نیست. این دو عامل یعنی حزن و خنده به خاطر اهل بیت واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر عاطفه، نشاط و شادی در جامعه باشد، خشونت در جامعه نخواهد بود، بیان داشت: جریان اهل بیت چه در عزایشان چه در میلادشان می‌توانند جامعه را هدایت کنند «یحزنون لحزننا» چه اثری دارد؟! «یفرحون لفرحنا» چه اثری دارد ؟! این دو عامل واقعاً جامعه‌ساز است، واقعاً جامعه را متمدن می‌کند، خشونت در اثر نبود عاطفه ، شادی و نشاط است
https://tabeshekosar.ir/vdcipvaz.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما