سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 1523
هدف مسؤولان و خدمتگذاران به نظام باید رضایت خدا و اهل بیت(ع) باشد و مسؤولان بدانند با خدمت صادقانه به نظام قلب امام زمان(عج)، رهبری و مراجع تقلید را شاد خواهند کرد.
خدمت صادقانه مسؤولان به نظام قلب امام زمان و رهبری را شاد می‌کند
به گزارش تابش کوثر - خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که بندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: در آیه‌ای از سوره زمر این امر مورد توجه قرار گرفته؛ برخی برای خداوند شریک قرار می‌دهند و نسبت‌های دروغ به خداوند می‌دهند.

این استاد برجسته درس خارج جایگاه گروه نخست را دوزخ خواند و ادامه داد: در مقابل گروه نخست کسانی هستند که از سخنان الهی پیروی کرده و به فرستادگان خدا نیز ایمان دارند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه «وَالَّذِی جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ» ابراز کرد: این آیه در شأن حضرت علی(ع) نازل شده چون ایشان نخستین کسی بود که به پیامبر و گفته‌های ایشان ایمان آورد.

وی با بیان این‌که مراجع و عالمان دینی جانشینان امام زمان(عج) هستند، اظهار کرد: علما و مراجع در زمان غیبت وظیفه هدایت و راهنمایی مردم را عهده دار هستند و این افتخار بزرگی است که نصیب مراجع تقلید شده است.

این استاد برجسته درس خارج، اعتقاد به حضور امام زمان(عج) و ناظر بودن ایشان به اعمال مردم را سبب دوری انسان‌ها از گناه ذکر کرد و گفت: بیشتر گناهان انسان‌ها به دلیل اعتقادات ضعیف به مبانی دینی است.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: کسانی که خدا و پیامبر را تصدیق کرده و به فرموده‌های ایشان عمل می‌کنند اهل حقیقت و یقین هستند و خداوند همه خوبی‌ها را برای آنها در نظر گرفته است.

این استاد برجسته درس خارج در ادامه صحنه عاشورا را رویارویی دو گروه که یکی راستگو و معتقد و دیگری گروهی دورغگو بودند، عنوان کرد و ابراز داشت: لشکر ابن زیاد با گفتن الله اکبر به امام حسین(ع) و یارانش حمله کردند و این مصداق بارز دورغ است و در حقیقت الله اکبر را کستند.

آیت الله علوی گرگانی در پایان بر ضرورت خدمت صادقانه مسؤولان برای پیشرفت کشور تأکید کرد و گفت: هدف مسؤولان و خدمتگذاران به نظام باید رضایت خدا و اهل بیت(ع) باشد و مسؤولان بدانند با خدمت صادقانه به نظام قلب امام زمان(عج)، رهبری و مراجع تقلید را شاد خواهند کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.iqsa2bqp1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما