دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 1471
آيت‌الله صافی گلپایگانی :

کنگره حج مایه اعتبار جهان اسلام است

حضرت آيت‌الله صافی گلپایگانی حضور پرشور حجاج ایرانی در سرزمین‌های وحی را بسیار مهم برشمردند و بر حفظ این جایگاه ارزشمند و برگزاری آن در فضایی آرام تأکید کردند.
کنگره حج مایه اعتبار جهان اسلام است
 به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری حوزه، عصر امروز در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه حج در اسلام اظهار داشتند: اجرای موفقیت آمیزحج امسال مایه خشنودی همگان شد؛ هر قدر این مراسم با شکوه‌تر برگزار شود و حضور ما در این مراسم باشکوه‌تر انجام گیرد، باعث عزت و سربلندی ما خواهد بود.
 
این مرجع تقلید افزودند: حج، جایگاهی است که در آن باید با حفظ عزت دینی وارد شویم زیرا این عرصه عرصه‌ای است که می‌تواند مایه عزتمندی فرهنگ تشیع و انقلاب اسلامی باشد.
 
حضرت آيت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر حضور گسترده، منظم و منسجم در کنگره حجاز از سوی کاروان جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردند: ممکن است در این راه مسئولین کشور میزبان، در برخی امور مشکلاتی نیز بوجود بیاورند که باید با مذاکره و تدبیر این مشکلات را حل کرد.
 
ایشان با بیان این‌که کنگره حج مایه اعتبار جهان اسلام است اظهار داشتند: همگان باید تلاش کنیم تا این آیین عظیم الهی در شعائر مسلم دین اسلام است به بهترین شکل ممکن و در فضایی آرام برگزار شود.
 
ایشان در ادامه با اشاره به آسیب‌هایی که ممکن است در این برنامه به وجود بیاید تصریح کردند: باید با تدبیر و بصیرت از هرگونه آسیب به مراسم حج در میان حاجیان جلوگیری کنیم.
 
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حضور گسترده حجاج ایرانی در سرزمین وحی را مهم توصیف کردند و گفتند: حضور پرشور ایرانیان در مراسم حج بسیار مهم است و جایگاهی ارزشمند محسوب می‌شود که باید همگان برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.
 
ایشان با اشاره به برگزاری شکوهمند مراسم‌ برائت از مشرکین از جمله دعای کمیل در کنگره حج امسال از سوی جمهوری اسلامی ایرانی تصریح کردند: خوشبختانه این مراسم با شکوه خاصی برگزار شد که نقش چنین برنامه‌هایی برای تبلیغ شیعه بسیار ارزشمند است و آثار فراوانی دارد.
 
معظم‌له در پایان خاطرنشان کردند: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در این مراسم ارائه چهره‌ای حقیقی و فرهنگی متعالی اهل‌بیت(‌ع) است که باید همگان تلاش کنیم با صحبت و تدبیر فرهنگ شیعه را به دیگر مسلمانان به خوبی معرفی کنیم.
https://tabeshekosar.ir/vdce.f8zbjh8ez9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما