شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 14706
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دانش آموزان باید دشمن را بشناسند، ما نباید نسبت به اوضاع سیاسی و فرهنگی دنیا بی‌تفاوت باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر‏، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل، مدیران و مسئولان انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مسئله تعلیم و تربیت بسیار مهم است، اظهار داشت: معلمی مهم ترین‏ و اثرگذار‌ترین کار در عالم است و برای اینکه انسان استعدادهای خود را به فعلیت برساند نیاز به تعلیم و تربیت صحیح دارد.

وی بیان داشت: معلم با روح انسان که بسیار ضعیف است سر و کار دارد و اگر خوب تربیت کند آن فرد در آینده برای مملکت بسیار موثر خواهد بود و اگر خوب تربیت نشود اثر منفی بسیار سنگینی خواهد داشت.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: معلمان به خاطر جایگاهی که خداوند به آنها عطا کرده شکرگزار خداوند باشند و این توفیقی از سوی پروردگار بوده که آنها را در این مسیر قرار داده است.

وی افزود: کسی که خود را معلم پیشوایی قرار می‌دهد ابتدا باید خودش را بسازد زیرا دانش آموزان به اخلاق و ایمان معلمشان اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند از این جهت معلم مسئولیت بسیار سنگینی دارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در قرآن کریم ذکر شده کسی که یک نفر را بکشد گویا همه را کشته و کسی که یک نفر را تربیت کند گویا صد‌ها نفر را تربیت کرده است.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: ‌حافظه، هوش و استعداد افراد با یکدیگر متفاوت است و معلم باید یکایک دانش آموزان را بشناسد.

شغل معلمی وسیله امرار معاش نیست

وی خطاب به معلمان یادآور شد: شغل معلمی وسیله امرار معاش نیست بلکه امانتی است که به آن‌ها سپرده شده است و کوتاهی و غفلت مسئولیتمان را سنگین‌تر می‌کند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: آنچه موازین لازم این شغل است را باید فراهم کنیم در غیر این صورت نزد خداوند مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه امریکا در کمین است و با دین اسلام و هویت و شخصیت ما مخالف است، عنوان داشت: ‌ دانش آموزان باید دشمن را بشناسند و ما نباید نسبت به اوضاع سیاسی و فرهنگی دنیا بی‌تفاوت باشیم.

دشمنان با استفاده از طالبان و داعش در پی اختلاف هستند

این مرجع تقلید شیعیان افزود: اتحاد مسلمانان و انقلاب اسلامی و بیدارگری که پس از آن ایجاد شد، روزگار دشمنان را سیاه کرده و آن‌ها با تربیت گروهک‌هایی همچون طالبان و داعش همواره سعی می‌کنند میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

دشمن با تمام امکانات علیه اسلام کار می‌کند

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: در دنیا دو گروه وجود دارد. یکی مستضعفان و جهادگران و دیگری مستکبران و صهیونیست‌ها، آن‌ها با تمام امکانات و علم و صنعت خود علیه ما کار می‌کنند و ما هم باید در برابر آن‌ها هشیار باشیم.
https://tabeshekosar.ir/vdch-qnz.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما