يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 14491
حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از بانک های کشور که به جای حمایت از بخش های تولیدی، اسیر رقابت برای افزایش نرخ سوده سپرده شده اند، تاکید کرد که سیستم بانکی باید با توجه به آموزه های اسلامی به فکر رونق اقتصاد کشور باشد.
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با احمد مرادی مدیرعامل بانک ملت استان قم، با اشاره به روایت«اُستُر ذَهَبَکَ وَ ذِهابَکَ و مَذهَبَکَ»اظهار داشت: کسی که با گروهک داعش مواجه می‌شود نباید اعتقادات و شیعه بودن خویش را اظهار کند زیرا اگر این کار را نکند سر از بدنش جدا می‌کنند.

این مرجع تقلید در توضیح بخش دیگری از این روایت گفت: انسان برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید میزان پولی که دارد و مسیر رفت و آمد خود را از دیگران پنهان کند؛ اگر شخص درباره دارایی خود سخن بگوید ممکن است افراد سارق را برای دست اندازی به آن اموال تحریک کند؛ همچنین نگهداری پول نقد در خانه نیز می تواند شرایط سرقت را مهیا کند.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: برخی انسان‌ها در برابر پول دچار طمع می‌شوند و برخی تا آنجا پیش می روند که به دارایی خود قانع نمی‌شوند و به تباهی کشیده می شوند.

وی با اشاره به وظایفی که بانک‌ها در این زمینه دارند اشاره کرد و گفت: بر این اساس موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها تأسیس شده است تا جامعه از این آفات در آمان باشد و مردم نیز از این بابت آسوده خاطر باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به بیان فعالیت‌های مهم دیگری که بانک‌ها می‌توانند انجام دهند اشاره کرد و بیان داشت: بانک‌ها می‌توانند در بحث پرداخت کمک هزینه ساخت مسکن و اشتغال زایی وارد شوند و برای حل این دو مشکل مهم مردم گام‌های بلندی بردارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که افزایش نرخ سود سپرده خدمت مهمی برای کشور نیست، گفت: بانک‌ها باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم و در زمینه تولید از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی بر ارائه خدمات در راستای بانکداری اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: بانک‌های قم باید در زمینه بانکداری اسلامی الگوسازی کنند و با همت بالای خود شرایطی را فراهم آورند که موجب رضایت مردم از سیستم بانکی شود
https://tabeshekosar.ir/vdciz5az.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما