شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 14060
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هزاران خون ریخته شده حاکی از آن است که این انقلاب ارزان به دست نیامده، گفت: پیام شهدا این است که برای حفظ این انقلاب باید همه تلاش خود را به کار گیریم.
به گزارش  خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار امام جمعه و اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان مشهد اردهال، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: با نگاهی به تربت شهدا،‌ مادران، همسران و فرزندان شهدا این پیام را در می یابیم که انقلاب اسلامی ارزان به دست نیامده است.

وی با تأکید بر این که باید برای حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی همه تلاش خود را معطوف داریم، گفت: یکی از راه‌های حفظ انقلاب نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح جامعه است؛ افزون بر حفظ دستاوردهای انقلاب باید سعی کنیم آن را وسعت ببخشیم و به دیگران صادر کنیم.

این مرجع تقلید شناخت ارکان و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بسیار مهم خواند و ابراز داشت: اولین رکن انقلاب دین اسلام است که امام(ره)دوباره آن را به عرصه زندگی مردم آورد؛ پیش از انقلاب اسلام منهای حکومت، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بود، اما حضرت امام خمینی اسلام ناب محمدی را در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی،‌ نظامی و اقتصادی به میدان آوردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مردم را دومین عنصر انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام(ره) مردم را به صحنه آورد و با کمک آنها رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد با این که همه قدرت‌های بزرگ دنیا از شاه حمایت می کردند؛ در هشت سال دفاع مقدس نیز ملت ما نقش اول این عرصه بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را به عنوان مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی ذکر کرد و بیان داشت: ملت ما بی دلیل خون خود را تقدیم انقلاب نکردند، آنها خود را فدای ولایت کردند؛ اگر ولایت فقیه نبود مملکت پیشرفت نمی کرد.

وی نسبت به خطر دشمنان اسلام هشدار داد و گفت: آنها همواره در کمین هستند؛ در کشورهایی که بیداری اسلامی شکل گرفته است مشاهده می کنید که دشمن تمام نیروی خود را به کار گرفته تا این چراغ را خاموش کند
https://tabeshekosar.ir/vdcawwn6.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما