شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 129144
رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن اعلام کرد، پرونده اسرا از ابتدای توافق آتش بس سازمان ملل تقریباً شاهد رکود کامل در سطوح محلی و بین‌المللی است.
صنعاء: ائتلاف سعودی در اجرای توافق مبادله اسرا کارشکنی می‌کند
به گزارش تابش کوثر، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن خاطرنشان کرد، با وجود اینکه در ماه مارس سال جاری میلادی توافقنامه تبادل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اسیر از هر دو طرف به امضا رسید، نیروهای متجاوز و مزدوران آنها همواره مانع اجرای آن می‌شوند.

المرتضی همچنین تاکید کرد، مزدوران و متجاوزان تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل با هدف موفقیت‌آمیز بودن این توافق را که آخرین دور آن مذاکرات یک ماه پیش در امان، پایتخت اردن بود را با شکست مواجه کردند.

وی در ادامه افزود، مزدوران متجاوز علاوه بر عدم اجرای توافقنامه سازمان ملل، اقدام به توقف تمامی توافق‌های مربوط به تبادل اسرا کردند که در سطح محلی توافق شده بود.

المرتضی همچنین تصریح کرد: آنچه در حال حاضر نیروهای متجاوز به دنبال آن هستند آزادی اسرای سعودی و تعدادی از سرکردگان مزدوران است و آنها می‌خواهند بقیه را به مرحله دیگری موکول کنند اما ما با این پیشنهاد مخالفت کردیم.

وی همچنین اظهار داشت، کمیته ملی، سازمان ملل را از آمادگی کامل خود برای اجرای این توافق مطلع کرده و مخالفت خود را با گزینشی کردن در این توافق اعلام کرده است.

پیشتر رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود: با وجود گذشت بیش از دو ماه از زمان توافق تبادل اسرا با نظارت سازمان ملل (توافق دولت مستعفی و انصارالله در اواخر مارس گذشته برای تبادل ۲۲۲۳ اسیر) هنوز به ۲۰ درصد تبادل هم نرسیدیم.

المرتضی در ادامه گفت: دولت (مستعفی) وقت‌کشی می‌کند و تمامی راه‌حل‌ها و پیشنهادهای ارائه شده را رد می‌کند.

این مسؤول پرونده اسرا در جنبش انصارالله یمن در ادامه سازمان ملل را نیز به بی‌طرفی متهم کرده و از این سازمان خواست برای اجرای توافق اولیه قرارداد تبادل اسرا وارد عمل شود.

وی ادامه داد، سازمان ملل باید اقدامات جدی را در این خصوص در پیش بگیرد.ب/110


منبع:ایسنا
https://tabeshekosar.ir/vdci53az5t1arz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما