پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 129121
آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: حضور میلیونی زائران امام رضا (ع) در مشهد فرصتی است که باید از مهمانان آن حضرت بیشتر پذیرایی کنیم.
تاکید امام جمعه مشهد بر میزبانی شایسته از زائران رضوی در دهه آخر ماه صفر
به گزارش تابش کوثر، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه مشهد امروز در همایش فرهنگ میزبانی ویژه خدمتگزاران زائران دههتاکید بر میزبانی شایسته از زائران رضوی در دهه آخر ماه صفر پایانی ماه صفر گفت: حضور میلیونی زائران امام هشتم (ع) در روز‌های پایانی ماه صفر نباید زمینه‌ای برای کاسبی غیرمعمول و گرانفروشی شود چرا که ناراحتی و غضب امام رضا (ع) را به دنبال دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: خوشا به سعادت کسانی که با اخلاص در خدمت امام هشتم و زائران آن حضرت (ع) هستند و اخلاص، جزء فرهنگ میزبانی است و این فرهنگ از باور شروع می‌شود به این معنا که انسان، باور قلبی داشته باشد که خدمتگزار امام رضا (ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دهه آخر صفر موج بزرگ حضور زائران در مشهد است گفت: در این روزها، امام هشتم (ع) کسانی را که در میدان و خدمتگزار مهمانان آن حضرت هستند را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند و باید اخلاص در عمل را حفظ کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: در عرصه نظافت و پاکبانی، حمل و نقل شهری و مدیریت خدمت و در هر موقعیتی اگر زائران امام هشتم (ع) را با اخلاص خدمت کنیم همکار امام رضا (ع) در پذیرایی از مهمانان آن حضرت هستیم. آنچه در عرصه کاری و مدیریت شهری می‌درخشد نوکری امام رضا (ع) است که ارزش و عظمت آن قابل محاسبه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: این شهر، زائر و مجاور دارد. مشهد، شهر امام رضا (ع) است و هر کس ساکن اینجاست همسایه و مجاور و مستاجر آن حضرت است.

امام جمعه مشهد گفت: این که خادمی امام رضا (ع) در راس ماموریتها، برنامه‌ها و وظایف شهرداری و شورای شهر قرار گرفته است جای تشکر دارد.

در این همایش ۱۵۰۰ نفر از خدمت‌رسانان مشهدی در آستانه دهه پایانی صفر پیرامون فرهنگ میزبانی، خدمتگزاری و تکریم زائران و آداب برخورد و رفتار مودبانه با زائر آموزش دیدند.

پاکبان‌ها، تاکسیران‌ها، اتوبوسران‌ها، کسبه و اصناف اطراف حرم رضوی و منطقه ثامن، کادر حوزه اقامت و اسکان، پایگاه‌های راهنمای زائر، ناظران افتخاری در اطراف حرم و اعضای شورای اجتماعی محلات در این همایش حضور داشتند. ب/۱۱۰



منبع: خبرگزاری صدا و سیما
https://tabeshekosar.ir/vdcdxn0ffyt0xf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما