پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 129105
وزیر امور خارجه آمریکا با تبریک روز استقلال تاجیکستان طی بیانیه‌ای بر گسترش همکاری‌ها بین دو کشور به ویژه در حوزه امنیتی تاکید کرد.
تاکید آمریکا بر گسترش همکاری‌های امنیتی با تاجیکستان
به گزارش تابش کوثر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت روز استقلال تاجیکستان طی بیانیه‌ای بر گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه امنیتی با این کشور تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اینجانب از طرف دولت آمریکا، جشن سی و یکمین سالگرد استقلال تاجیکستان را که در ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ تجلیل می‌شود، به مردم این کشور تبریک عرض می‌کنم.

ایالات متحده و تاجیکستان مشارکت قوی مبتنی بر اهداف مشترک، ارتباطات گسترده فرهنگی و مردمی و همچنین تعهد به مبارزه با تهدیدات تروریستی نه تنها در تاجیکستان، بلکه در سراسر منطقه و جهان ایجاد کرده‌اند. ما مشتاقانه انتظار گسترش همکاری‌های خود در زمینه‌های امنیتی و ارتقا آزادی‌های اساسی را داریم که مبنای جامعه باثبات و مرفه را تشکیل می‌دهد.

مطمئن هستم که روابط منطقه‌ای ما در قالب C۵+۱ به میزان سهم ما در تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، رسیدگی به مسائل حقوق بشر و شناسایی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری قوی‌تر خواهد شد.

علیرغم این واقعیت که هر دو کشور ما طی سال گذشته به دلیل تغییرات جهانی با چالش‌هایی مواجه بوده‌اند، ایالات متحده همچنان به ثبات و رفاه تاجیکستان متعهد است.

پس از خروج آمریکا از افغانستان و آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین، مقامات آمریکایی با سفر به کشور‌های آسیای مرکزی و از جمله تاجیکستان در تلاش هستند تا نفوذ خود را در این کشور‌ها افزایش دهند.

سفر متعدد مقامات آمریکایی به کشور‌های منطقه و دیدار‌های مختلف با رهبران کشور‌های مذکور نشان از اهمیت منطقه آسیای مرکزی برای آمریکا و کشور‌های غربی می‌باشد. ب/۱۱۰



منبع: خبرگزاری دانشجو
https://tabeshekosar.ir/vdcfx1dytw6d0ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما