يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 1266
توصیه های مهم آیت الله گرگانی به طلاب
حضرت آية الله علوي گرگاني مد ظله العالي در ديدار با جمعي از طلاب آران و بیدگل ضمن قرائت آيه ي «قل اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و لا تبطلوا اعمالكم» فرمودند: الحمد لله خدا اين توفيق را به شما مرحمت كرد تا سرباز امام زمان (عج) شويد شايد خيلي از شما ندانيد كه در چه منصب مهمي قرار داريد هر كدام از شما تصور كند كه روحانيت مثل بقيه ي شغلهاست ،كفران نعمت كرده است .علماي قديم اگر كسي مي خواست طلبه شود به او مي فرمودند: كه طلبگي يعني اگر كسي وارد آن شد بايد دل از دنيا بكند و دنيا را پشت سر بگذارد كسي كه طلبه مي شود بر اساس آيه ي قرآن بايد مثل كسي باشد كه آخرت را اراده كرده است و دنيا را كنار گذاشته است در روايت داريم كه خداوند خطاب به دنيا مي فرمايد:اي دنيا هركه تو را رها كرد تو خدمتگذار او باش و هر گاه كسي به دنبال تو آمد از او فرار كن .علماي قديم آنقدر در درس تأمل مي كردند كه نقل مي كنند وقتي سيد بحر العلوم يك مسئله ي مشكل فقهي را حل مي كردند ندا مي دادند :اين الملوك و ابناء الملوك؟
ايشان در ادامه افزودند: خداوند در اين آيه ي شريفه اي كه خدمتتان قرائت كردم مي فرمايد: اي پيامبر به بنده هاي من بگو وظيفه ي شما فرمانبرداري از خدا و رسول و در عرض آنها از مراجع و رهبري است كه اگر اينكار را نكنيد همه ي اعمالتان باطل مي شود .
معظم له همچنين فرمودند: از هم اكنون كه در اوايل طلبگي هستيد سعي كنيد محبت دنيا را از دلهايتان خارج كنيد منظورم اين نيست كه دنبال دنيا نرويد بلكه به آن دلبسته نشويد.خودتان را با تلويزيون و برنامه هاي آن سرگرم نكنيد اينها براي ديگران است كه به گناه سرگرم نشوند. شما بايد درس بخوانيد و منبر برويد و مردم را هدايت كنيد، چون فردا بايد جوابگوي امام زمان(عج) باشيد. البته بايد گوش به فرمان رهبري ،علما و مراجع باشيد. ما بعد از اين همه سال هنوز از وضع فعليمان راضي نيستيم . ما بعضي اوقات از شب مشغول مطالعه مي شديم ناگهان مي ديديم صداي اذان صبح از حرم حضرت معصومه (س) بلند مي شد. اگر اينگونه نباشد اين وضع پيش مي آيد كه مي بينيد بعضي ها ۲۰ يا ۳۰ سال است كه در حوزه هستند ولي بجايي نرسيده اند . انشا الله در خواندن درس جدي باشيد و اوقات شريفتان را به بطالت نگذرانيد .
https://tabeshekosar.ir/vdcg.39qrak9x3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما