يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 1237
آیت‌الله علوی گرگانی:

مسؤولان حامی یکدیگر باشند

آیت‌الله علوی گرگانی مسؤولان و مردم را به پشتیبانی از یکدیگر توصیه کرد و گفت: وحدت و همدلی در جامعه سبب خشنودی رهبر معظم انقلاب، پیش رفتن جامعه در مسیر پیشرفت و ناراحتی دشمنان می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، با اشاره به آیات قرآن بشر را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: گروهی از انسان‌ها هیچ‌گاه به خدا ایمان نمی‌آورند و دسته‌ای دیگر به خدا ایمان آورده و از او اطاعت می‌کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه ادامه داد: خداوند به کسانی که او را اطاعت کرده و عمل نیک انجام دهند توجه کرده و حاجات آنها را برآورده می‌کند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایاتی اطاعت و بندگی را موجب تقرب بندگان به خدا ذکر کرد و ابراز داشت: هیچ انسانی با خدا نسبت خویشاوندی ندارد و کسانی که در راه دین و عمل به دستورات الهی گام بر می‌دارند از جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار برخوردار هستند.
وی رعایت تقوا را یکی از عوامل اساسی پیوند با پروردگار دانست و گفت: بنده واقعی کسی است که همه اعضا و جوارح خود را در راستای عمل به دستورات الهی به کار گیرد و در کارها همیشه رضای خدا را مد نظر قرار دهد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه در ادامه خودپسندی را عامل دوری از پروردگار خواند و اظهار کرد: انسان نباید در زندگی همه چیز را برای خود بخواهد و باید به دنبال حل مشکلات دیگران نیز باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی اسلام را دین تفاهم، همدلی و تعاون دانست و گفت: تقوا به تنهایی نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند و مردم و مسؤولان باید با اتحاد و انسجام در مسیر پیشرفت کشور قدم بردارند.
وی اضافه کرد: اتحاد و همدلی در جامعه سبب خشنودی رهبر معظم انقلاب، پیش رفتن جامعه در مسیر پیشرفت و ناراحتی دشمنان می‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با بیان این‌که اسلام دین برادری و تفاهم است، مسؤولان و مردم را به پشتیبانی از یکدیگر توصیه کرد و افزود: امروز ایران اسلامی به برکت پیروی از مکتب اهل بیت(ع) الگوی کشورهای جهان است و همه به این کشور چشم دوخته‌اند
https://tabeshekosar.ir/vdce.x8zbjh8wf9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما