يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 1187
آیت‌الله علوی گرگانی ارتباط با خدا و خلوص نیت در کارها را سبب بهبود امور و خشنودی امام زمان(عج) دانست و گفت: خدمت خالصانه نیروی انتظامی سبب افتخار رهبر معظم انقلاب به این نهاد مقدس و نا امیدی دشمنان می‌شود.
خدمت به نظام و مردم دشمنان را مایوس می کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان گزینش نیروی انتظامی، گفت: برنامه ریزی و هدفمندی سبب با ارزش شدن کارها می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه با اشاره به روایاتی ابراز کرد: قلب انسان همچون آهن زنگ می‌زند و حضور در مجلس موعظه و گوش دادن به رهنمودهای علما سبب جلای دل می‌‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: اعتقاد به مبانی دینی و عمل به آنها موجب سعادت انسان می‌شود و در آیات و روایات نیز به این دو امر سفارش ویژه‌ای شده است.
وی با بیان این‌که آفرینش انسان بیهوده نیست و خداوند برای همه موجودات برنامه دارد، اظهار کرد: خداوند پیامبران و امامان را مأمور هدایت انسان قرار داده و ناظرانی را بر اعمال و کردار انسان معین کرده است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه خداوند را نخستین معلم انسان دانست و گفت: خدا بعد از آفرینش حضرت آدم به او اسرار آفرینش را تعلیم داد و راه سعادت و بندگی را نیز به او آموخت.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مردم به دو دسته دین دار و مخالف دین تقسیم می‌شوند، ابراز کرد: کسانی که از دین و فرستادگان خدا اطاعت کنند از پاداش الهی برخوردار می‌شوند؛ انسان‌ها باید بدانند برای دنیا آفریده نشده و در آخرت به اعمال آنها رسیدگی می‌شود.
وی ادامه داد: آنچه برای انسان باید اهمیت داشته باشد پاداش اخروی است و آنچه در دنیا نصیبش می‌شود نباید به آن دل بست.
این استاد برجسته درس خارج حوزه در ادامه خطاب به مسؤولان گزینش نیروی انتظامی، گفت: در کارهای خود برنامه ریزی و با توکل بیش از پیش به خدا نیت خود را برای پروردگار خالص کنید و بدانید در این صورت از پاداش دنیوی و اخروی برخوردار خواهید بود.
وی کار نیروی انتظامی در ایام انتخابات را سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه امنیت کشور را بر عهده دارد و همیشه در شرایط سخت باید آماده باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: وقتی نیروی انتظامی با نیت خالص به جامعه و مردم خدمت کند امام زمان(عج) خشنود می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز به این نهاد افتخار کرده و دشمنان نا امید می‌شوند، اما اگر ارتباط با خدا کم شود و نیت‌ها خالص نباشد دشمنان به خود جرأت تعرض می‌دهند
https://tabeshekosar.ir/vdci.vazct1azybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما