يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 1163
مرجع عاليقدر حضرت آيت الله  صافي گلپايگاني
به گزارش تابش کوثر عصر روز جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱، اعضاي محترم جامعه مدرسين حوزه علميه قم با حضور در منزل حضرت آيت الله  صافي گلپايگاني مدظله الوارف با ايشان ديدار كردند.

در ابتداي اين ديدار، حضرت آيت الله يزدي رياست محترم جامعه مدرسين گزارشي درباره جامعه مدرسين ارائه نمودند.

در ادامه، مرجع عاليقدر وظائف مهم روحانيت در عصر حاضر را با توجه به اوضاع كنوني كشور و منطقه بيان فرمودند.

سپس معظم له درباره استقلال و بالندگي حوزه هاي علميه و نظارت و اشراف كامل روحانيت و جامعه مدرسين بر امور ديني، اجتماعي و سياسي و به ويژه مسائل فرهنگي و اخلاقي و مسائل اقتصادي و تورّم و گراني مطالب مهمّي را تذكر دادند.

ايشان وظيفه مهم حوزه ها را ترويج علم و عالم پروري دانستند و فرمودند: اگر بخواهيم مقامات عالمان دين را بشناسيم، بايد آنها را به كتاب هاي علمي و امر به معروف و نهي از منكر و خدمات ديني و اجتماعي بشناسيم، مثلاً شيخ طوسي را بايد به كتاب هايش، مانند خلاف و تهذيب و استبصار شناخت. اينها كرامت است. علامه حلّي را بايد به خدمات او به مذهب شناخت. نبايد كساني را كه نه عالم بودند و نه امر به معروف و نهي از منكر داشتند و فقط در خانه نشسته اند صاحب كرامت معرفي كرد.

حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف در ادامه بيانات مهم خود فرمودند: جامعه مدرسين بايد بين المللي باشد و از كشورهاي ديگر كه در حوزه علميه قم، طلبه و روحاني دارند و بعضي از آنها از اساتيد محترم مي باشند نيز حضور داشته باشند.

معظم له در قسمت ديگري از بيانات خود، از اعضاء محترم جامعه مدرسين تقدير و تشكر كردند و خدمات آنها را به اسلام و انقلاب اسلامي ستوده و مطالب مهم ديگري را به طور خصوصي بيان كردند.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.eqsa2bqs1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما