دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 11561
آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ از مراجع تقلید گفت: جنبه دینی حرمت اسراف باید برای مردم گفته شود تا صرفه جویی در آب و برق و سایر منابع انرژی به فرهنگی عمومی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید پنجشنبه شب در دیدار حمید چیت چیان وزیر نیرو با وی، ابراز داشت: اسراف امری حرام و ناپسند است و باید در مصرف آب و برق، اعتدال صورت بگیرد.
 
وی اسراف در مصرف آب را حرام ذکر کرد و افزود: اسراف مانند دیگر گناهان چون دروغ گویی امری حرام است و علما و مسوولان ذیربط باید از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کنند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به این که اسراف آب، حیات جامعه را به خطر می اندازد گفت: تا وقتی مردم به مصیبتی گرفتار نشوند قدر نعمت ها را نمی دانند و باید در نظر داشته باشیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
 
وی تاکید کرد : باید الگوی مصرف را تغییر دهیم و این کار را برای خدا انجام دهیم، زیرا اسراف حرام است.
 
وی با اشاره به مصرف نامناسب آب در بخش کشاورزی گفت: در بخش هایی از کشور که کمبود آب داریم باید محصولاتی کشت شود که نیاز کمتری به آب دارند و این مساله باید به مردم اطلاع رسانی شود.
 
وی در ادامه این دیدار به مساله کاهش جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: نیروی جوان عامل آفرینش فکر، صنعت و ثروت است و این در حالی است که کشور ما جزو کشورهایی است که رو به پیری می رود و روز به روز با کاهش جمعیت مواجه می شویم.
 
وی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را خلاف اسلام و بر خلاف سنت علما ذکر کرد و گفت:سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت افزایش جمعیت حجتی برای ما به شمار می رود.
 
حمید چیت چیان امروز برای دیدار با برخی علما و مراجع تقلید و بازدید از چند پروژه به قم سفر کرد
https://tabeshekosar.ir/vdcdfk0f.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما