يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : 1144
آیت الله علوی گرگانی خدمت در نظام اسلامی را توفیقی بزرگ ارزیابی کرد و گفت: همه باید خود را سرباز امام عصر(عج) بدانیم و با تمام وجود برای اعتلای اسلام و نظام مقدس اسلامی و خشنودی امام زمان تلاش کنیم.
تلاش برای اعتلای نظام خشنودی امام زمان را به همراه دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، از استادان برجسته حوزه علمیه قم، شامگاه چهارشنبه در دیدار شماری از بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و نهادهای تابعه، با اشاره به آیات و روایاتی به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت.
وی انتقال معلومات را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: افرادی که توفیق نصیب شان می شود و پای سخنان و مواعظ اخلاقی مراجع و علما می نشینند اگر دانسته های خود را در اختیار دیگران قرار دهند بسیار اثرگذار خواهد بود.
آیت الله علوی گرگانی وظیفه تبلیغ را منحصر به روحانیان و حوزویان ندانست و تاکید کرد: تمام افراد مؤمن و متدین باید مبلغ رسالت الهی باشند.
وی فلسفه ارسال انبیا و اولیای الهی را هدایت مردم به سوی صراط مستقیم دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در تاریخ اسلام بودند که در محضر پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) حضور داشتند اما به توصیه های آنان عمل نکردند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بشارت و انذار را دو مسؤولیت انبیا و اولیا ذکر و تصریح کرد: انسان ها همه گناهکار هستند و باید همواره از خداوند تبارک و تعالی طلب مغفرت کنند.
وی فلسفه عبادات الهی را افزایش معرفت انسان دانست و تاکید کرد: خداوند هیچ گونه نیازی به عبادت انسان ندارد، انسان با عبادت به خدا نزدیک و از زشتی و پلیدی ها دور می شود.
آیت الله علوی گرگانی خدمت در نظام مقدس اسلامی را توفیقی بسیار بزرگ دانست و با بیان این که همه ما زیر سایه ولایت هستیم، تاکید کرد: هر کس به هر نحوی در نظام اسلامی خدمت کند توفیق بسیار بزرگی نصیب او شده است.
وی با تاکید بر این که همه ما گدای در خانه امام زمان(عج) هستیم، ابرازداشت: همه باید خود را سرباز امام عصر(عج) بدانیم و با تمام وجود برای اعتلای اسلام و نظام مقدس اسلامی تلاش و به گونه ای رفتار کنیم که مایه زینت ائمه معصومین(ع) و نظام باشیم
https://tabeshekosar.ir/vdcb.ab8urhb8aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما