وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانشآموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.
* تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن نادرست است
موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یادآور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانشآموزان را در نظر بگیرد.
موسوی تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن را نادرست دانست و اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر می توانند جایگزین مناسبی برای کنکور باشند.