يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : 1136
حضرت آیت الله صافی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله العظمی گلپایگانی، تاکید کردند: ایشان شخص نابغه ای در عالم فقه و مرجعیت بود.
آیت‌الله العظمی گلپایگانی نابغه‌ای در عالم فقه و مرجعیت بود
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز پنجشنبه در کنگره "فقیه آگاه" که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفتند: روحانیت شیعه از اصل غیبت کبری تا زمان حاضر، در همه ادوار و اعصار برای حفظ اساس تشیع و آثار اهل بیت(ع) و کیان دین اسلام وظایف بزرگی را برعهده داشته و با کمال توفیق این وظیفه انجام شده تا به عهد ما رسیده است.

ایشان افزودند: روحانیت مسئولیت های جدیدی بر عهده دارد که باید در مقام حفظ اساس دین و هویت اسلامی و مذهبی جوامع شیعی و اسلامی انجام دهد، دنیا دنیای خاصی است و همه طوایف و فرق اظهار وجود می کنند هر چند وجودی هم نداشته باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به این که در زمان امتحان الهی قرار گرفتیه ایم که باید از عهده این امتحانات بیرون بیاییم، تصریح کردند: حضرت ولی عصر(عج) انتظارات بزرگی از ما دارند و مطالبی که ایشان می خواهند باید در جامعه تحقق پیدا کند؛ برای تحقق این مطالب و برآوردن حوایج ایشان همه باید در جامعه آماده و ساعی باشیم و حوزه های ما هم در مسیر تحقق اهداف آقا امام زمان(عج) باشد.

معظم له تاکید کردند: باید با احساس مسئولیت کار کنیم و اگر کوتاهی کنیم، عقب می افتیم؛ ما باید همان طوری که دین اسلام در همه اعصار پیشتاز بوده،جلوتر از دنیا باشیم.

این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت بزرگداشت یاد و نام بزرگان حوزه و دین تاکید کردند واظهار داشتند: باید متوجه باشیم که خطوط بزرگان دین را حفظ کنیم و از رفتار و اخلاق آنها درس بگیریم و این بزرگداشت ها هم برای ما سرمشق باشد و استفاده کنیم.

معظم له در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیت آیت الله العظمی گلپایگانی، تصریح کردند: شخصیت ایشان بسیار بالاست که انسان اگر بخواهد در یک حدی وارد شعب زندگانی ایشان بشود، همه اش آموزنده است.

این مرجع تقلید با بیان این که آیت الله العظمی گلپایگانی شخص نابغه ای در عالم فقه و مرجعیت بود.ند، گفتند: مقام فقاهت ایشان بسیار ممتاز بود، بنده از چند نفر از اعاظم فقهای معاصر شنیدم که همگی مقام فقهی ایشان را می ستودند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشتند: ابعاد اخلاقی و معنویات و زهد نیز در شأن ایشان ثابت و مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان نیز بارز است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) از احکام خداوند تنازل نداشتند و کمال ایمان و اعتقاد را داشتند و مثل آفتاب برای ایشان روشن بود.

ایشان همچنین با اشاره به مواضع سیاسی آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) عنوان کردند: اظهارات محکم و موضع گیری ایشان در موضوع اصلاحات ارضی در مجلسی که محمدرضا شاه تشکیل داد، موثر واقع شد و اصلاحات ارضی را از بین برد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: آیت الله العظمی گلپایگانی در مساله انجمن های ایالتی و ولایتی نیز مواضع شان علیه شاه و حکومت را بیان کردند.

معظم له افزودند: حکومت شاهنشاهی تاریخ هجری شمسی و اسلامی را ملغی کردند و به تاریخ شاهنشاهی تغییر دادند که کسی که همان روز تصویب اعتراض خود را اعلام کرد آیت الله گلپایگانی بودند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یادآور شدند: حفظ حوزه علمیه در دورانی که حضرت امام خمینی(ره) در تبعید بودند از دیگر خدمات آیت الله العظمی گلپایگانی بود که حوزه را از خطرات نجات داد؛ چرا که حکومت شاهنشاهی درصدد از بین بردن حوزه علمیه بود.

ایشان در پایان تاکید کردند: این بزرگداشت برای این است که ما احساس مسئولیت کنیم و در اتخاذ مواضع مراقب باشیم که به نفع مسلمانان و پیشرفت جامعه باشد
https://tabeshekosar.ir/vdcc.1qsa2bqsela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما