شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 11210
به گزارش ایرنا ، ˈ آیت الله نوری همدانی ˈ روز شنبه در جمع نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی در سپاه عاشورا، اظهار کرد: باید از جنبه های مختلف تمرینی، تجهیزاتی و نظامی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب آماده بوده و فرهنگ جهادی را زنده نگه داریم، چرا که این انقلاب زمینه ساز انقلاب امام عصر(عج) است و باید پرچم را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم. 
 
وی افزود: شهدا خالصانه در راه جهاد و شهادت گام برداشته و جان و مالشان را در راه خدا فدا کرده و مایه عزت نظام شدند. 
 
وی تاکید کرد: جهادگران عزت برای نظام اسلامی هستند و از اول انقلاب تاکنون موجب عزت و عظمت نظام شده اند. 
 
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: به همین دلیل است که دشمنان انقلاب قدرت چپ نگاه کردن به ایران را هم ندارند و این قدرت ایمان و قدرت نظامی کشور را نشان می دهد و این ایمان و قدرت از قرآن و ائمه الهام گرفته شده است. 
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نمونه ای از قدرت و عظمت رزمندگان اسلام به نمایش درآمد و موجب شکست اسراییل شد. 
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه و فضیلت مجاهدان فی سبیل الله و شهادت در مکتب قرآن، اسلام و انقلاب، اظهار کرد: در قرآن 31 مورد به موضوع فضیلت و تجلیل از مجاهدان اسلام اشاره شده و در واقع پیامبران الهی نیز در یک دست کتاب و در دست دیگر وسیله ای برای جهاد در راه خدا داشتند. 
 
وی با بیان اینکه جهادگران درانجام امور با ایمان و معنویت قدم برمی دارند، افزود: جهادگران و شهدا جان و مالشان را در راه خدا فدا می کنند و عمل به وصیت شهدا که تربیت یافتگان مکتب اسلام، اعتکاف، نمازجمعه و مساجد هستند ، ضروری است. 
 
وی خاطرنشان کرد: شهدا در وصیت نامه هایشان به جهاد در راه ولایت فقیه و اینکه شهد شیرین شهادت و فدا شدن در راه ولایت و خونشان در امتداد خون شهدای کربلا بوده است، اشاره کرده اند.
 
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار گفت: نیروهای مسلح همواره در رکاب ولایت بوده و در تبعیت از مرجع شیعه آماده نبرد هستند و در راه حفظ فرهنگ علوی و ولایی دست از پا نمی شناسند. 
 
سردار غلام عسگر کریمیان اظهار کرد: نیروهای مسلح و پاسداران انقلاب اسلامی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و برای حفظ و حراست از انقلاب در میدان حضور دارند. 
 
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس بر همین اساس بود که رزمندگان اسلام با اعتقاد راسخ و پیروی از مکتب جهاد و شهادت و اطاعت از ولایت دشمنان تا بن دندان مسلح را شکست دادند. 
 
دیدار با فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان آذربایجان شرقی در سالن همایش های مصلای تبریز، دیداربا مسوولان استان در دفتر بیت نماینده ولی فقیه در استان روز 25 خرداد و سفر شهرستانی حضرت آیت نوری همدانی 26 خرداد از دیگر برنامه های وی در استان خواهد بود. 
 
شرکت در کنگره ˈشیخ سلار دیلیمیˈ در 27 خرداد آخرین برنامه حضرت آیت الله نوری همدانی در شش روز سفر به آذربایجان شرقی خواهد بود.
https://tabeshekosar.ir/vdce7w8z.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما