دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 11176
یکی از مراجع تقلید گفت: لازم است فراخوانی از سوی علما و حکومت‌های اسلامی برای نجات فلسطین داشته باشیم ولی می‌بینیم که برای جنگ با سوریه چنین فراخوانی می‌دهند
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی امت اسلامی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: از دو نظر باید شادمان باشیم؛ نخست به دلیل اینکه در آستانه سالروز میلاد منجی موعود هستیم که آخرین وصی رسول گرامی اسلام(ص) است و دیگر اینکه در این مملکت اسلامی، علما، اساتید و بزرگان از نقاط دور و نزدیک ایران و جهان به اینجا آمده‌اند و همدلی میان ما برقرار است.

وی افزود: هر رسولی امت واحده دارد و از نظر قرآن کریم مسلمانان هم امت واحده هستند و اختلافات هم بعدها حاصل شده است؛ همه مأمورند که وحدت میان امت را حفظ کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در آیه مبارکه واعتصمو بحبل‌الله جمیعاً نکته‌ای ظریف وجود دارد گفت: مشترکات زیادی میان مسلمانان وجود دارد ولی امروزه آتش جنگ فقط در کشورهای اسلامی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: جنگ‌های بین‌المللی سابق بر این در اروپا جریان داشتند و امروزه آنها عاقل شده‌اند و دیگر به جنگ نمی‌پردازند بلکه نبردها را به داخل خاورمیانه کشانده‌اند تا مسلمانان نتوانند پیشرفت کنند؛ لازم است علمای اسلام بنشینند و تفکر کنند و بدانند که ورای این جنگ‌ها دست‌های اجانب وجود دارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به گذشت ۶۰ سال از قضیه فلسطین عنوان داشت: طی این سال‌ها ندیده‌ایم یک فراخوان عمومی برای نجات قدس داده شود؛ لازم است فراخوانی از سوی علما و حکومت‌های اسلامی برای نجات فلسطین داشته باشیم ولی می‌بینیم که برای جنگ با سوریه چنین فراخوانی می‌دهند؛ دست بیگانگان در اینجا وجود دارد و آنها به وسیله عوامل و مزدوران خود در کشورهای اسلامی، همه مسلمانان را برای نبرد علیه سوریه که تنها جرمش مقاومت در مقابل صهیونیست است بسیج می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانان تنها در فروعات با یکدیگر اختلاف دارند و این اختلاف هم دارای سابقه تاریخی است و پیامبر اکرم(ص) همواره سعی می‏‌‏کرد این اختلافات را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته و در شهر بغداد شیعیان و اهل سنت در کنار هم درس می‏‌‏خواندند عنوان داشت: در پای درس شیخ مفید و شیخ طوسی از پیروان مذاهب دیگر بیش از شیعیان حضور می‌یافتند.

آیت‏‌‏الله سبحانی وحدت را عامل شکل‏‌‏گیری تمدن اسلامی در سده‏‌‏های نخست دانست و تصریح کرد: اگر آن وحدت وجود نداشت امروز دانش کلامی ما به این حد نمی‌رسید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اصول و مشترکات میان مسلمانان فراوان هستند گفت: این بستر در حقیقت زمینه‏‌‏ساز وحدت میان علما، دانشگاهیان، سیاستمداران و ملت‌های مسلمان خواهد بود.

وی افزود: شاید حدود ۱۰ سال یا کمتر پیش از این کسی گمان نمی‏‌‏کرد که دشمنان اسلام برای مقابله با دولتی که جرمش تنها مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است، دیگر مسلمانان را تحریک و تجهیز کند ولی امروز این مسئله را در سوریه مشاهده می‏‌‏کنیم
https://tabeshekosar.ir/vdcfvydy.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما