يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 1116
مردم باید در مسیر کنند و کسانی که در راه دین و اسلام زحمت کشیده و خدمتگذار نظام بوده‌اند با خاطری آسوده و با اطمینان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی، گفت: همه حرکات انسان در دنیا ضبط و در روز قیامت به خاطر اعمالی که انجام داده بازخواست می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه ادامه داد: حساب و کتاب در آخرت سبب می‌شود که انسان برای زندگی روز مره خود برنامه داشته باشد و اعمالی را انجام دهد که برای او سودمند باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیاتی از قرآن خداوند را ناظر بر اعمال بندگان خواند و ابراز کرد: بندگان باید بدانند هرگونه نفقه و خرجی که می‌کنند و هر قدمی که بر روی زمین بر می دارند از حساب الهی مخفی نیست.
این استاد برجسته درس خارج حوزه با اشاره به فلسفه حساب الهی، گفت: کسانی که فرامین الهی را به بهترین نحو انجام دهند پاداش و جزای خیر می‌گیرند و کسانی که از فرامین سرپیچی کنند به قهر و عذاب الهی گرفتار می‌شوند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایاتی انسان را به ترس از اعمال بد خود توصیه کرد و اظهار داشت: انسان نباید از خدا بترسد و آنچه در دنیا باید از آن ترسید عمل است.
وی بیان داشت: مردم باید همواره رضایت خداوند تبارک و تعالی را مدنظر داشته و در مسیر مستقیم حرکت کنند و کسانی که در راه دین و اسلام زحمت کشیده و خدمتگذار نظام بوده‌اند آسوده خاطر هستند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان این‌که افراد خطا کار در آخر عمر از اضطراب و نگرانی شدیدی برخوردار هستند، گفت: در مقابل افرادی که کارهای نیک انجام داده و با خاطری آسوده به ملاقات پروردگار می‌روند.
وی فلسفه وجودی انسان را بندگی و اطاعت خدا دانست و ابراز کرد: انسان نباید از دایره بندگی خدا خارج شود، بلکه بایستی دستورات الهی را انجام دهد و به گونه ای در زندگی رفتار کند که مورد رحمت الهی قرار گیرد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در محدوده کار و مسؤولیت خود برای رضای خدا تلاش کند و برای آخرت خود توشه بردارد؛ خداوند برای کسانی که بهترین اعمال را انجام می‌دهند بهترین پاداش ها را در نظر گرفته است
https://tabeshekosar.ir/vdca.6n6k49n6i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما