يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 1115
برخی از منبری ها گاهی معجزاتی را از اولیاء و اهل بیت(ع) باز گو می کنند که ظرفیت هضم آن در جامعه امروز وجود ندارد و ممکن است موجب عناد افراد شود.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، شب گذشته(۱۵آبان) در دیدار با جمعی از مسئولان ستاد برگزاری دومین همایش بین المللی امام سجاد(ع) اظهار داشتند: برگزاری چنین همایش هایی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف دین نعمت است و هرچه در مسیر کمال دین قدم برداریم جا دارد.

ایشان با اشاره به این که در روز عید غدیر اولین دستور "بلّغ" بود، بیان داشتند: بلغ تنها مخصوص پیامبر(ص) نیست و همه پیروان مکتب رسول الله (ص) باید برای تبلیغ معارف الهی و دینی تلاش کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: تبلیغ در جامعه منشاء تاثیر گذاری است و اگر تبلیغ دین و سنت رسول الله(ص) را به حد اعلاء برسانیم، اعتقاد به معارف اهل بیت(ع) افزایش می یابد.

وی با بیان این که نسبت به شناخت معارف اهل بیت(ع) کم توجه بوده ایم، افزودند: رسالت اصلی روحانیت معرفی معارف اهل بیت (ع) است و این کار باید از طریق کلام اهل بیت(ع) صورت گیرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که کلام اهل بیت (ع) بهترین و تاثیرگذارترین راه تبلیغ است، عنوان کردند: برخی از منبری ها گاهی معجزاتی را از اولیاء و اهل بیت(ع) باز گو می کنند که ظرفیت هضم آن در جامعه امروز وجود ندارد و ممکن است موجب عناد افراد شود.

معظم له با بیان این که حضرت سجاد علیه السلام رسالت خود را در کتاب صحیفه سجادیه و در قالب ادعیه بیان نموده، ابراز داشتند: استفاده از کلمات اهل بیت(ع) بویژه صحیفه سجادیه که علوم بسیاری در آن نهفته است، می تواند نقش بسزایی در جذب افراد جامعه به سمت معارف الهی داشته باشد.

ایشان با اشاره به این که اکثریت مردم به دنبال حقیقت هستند، افزودند: روحانیت و مسئولان فرهنگی و تبلیغی باید سعی کنند با تبیین مناسب حق و حقیقت، مسیر تعالی را برای مردم مشتاق هموار سازند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان یادآور شدند: با توجه به موقعیت شهرهای جنوب کشور و همجواری آن با کشور های حوزه خلیج فارس، دشمن در آن مناطق بیشتر برای وارد کردن هجمه های اعتقادی و فرهنگی تلاش می کند و باید تبلیغ و ترویج معارف دین در این مناطق را جدی بگیریم و آن را تقویت کنیم
https://tabeshekosar.ir/vdcj.vevfuqevisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما