يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 1101
هدف جمهوری اسلامی روشنگری در دنیا است
به گزارش تابش کوثر - حضرت آیة الله  علوی در دیدار با جمعی ازاساتید دانشگاه هوا و فضای کشور ضمن قرائت آیه شریفه «أن هذا صراطی مستقیما فاتبعوه» فرمودند: مسئله ی موعظه کاری به لباس و شغل و منصب ندارد بلکه این مواعظ برای همه افراد است.
ایشان ضمن اشاره به زیارتنامه مخصوص عید غدیر فرمودند: این زیارتنامه هم مقامات امیرالمؤمنین (ع) را بیان کرده وهم مظلومیت آن حضرت را می رساند، تا جایی که عباس عموی پیامبر(ص) بعد از فوت رسول خدا به حضرت علی(ع) عرضه کرد: که عده ای آمدند تا بدن پیامبر را تشییع کنند و یکی از آنها هم بر ایشان نماز بخواند، یعنی حتی آنها هم به مقام بالای حضرت توجه نداشتند. در جریان غدیر خم ۱۲۰ هزار نفر شاهد، حضور داشتند ولی بازهم حق حضرت پایمال شد.
معظم له در ادامه افزودند: در تفاسیر، این آیه را به صراط امیرالمؤمنین (ع) تعبیر کرده اند. در جامعه کنونی ما هنوز هم بعضی ها مقام شیعه را خوب نشناخته اند و فکر می کنند که شیعه ،ملتی زورگو و دیکتاتور است در حالیکه اینگونه نیست ،شما ببینید که ما در این ۳۳ سال گذشته به کدام کشور حمله کرده ایم و یا به کجا تجاوزی داشته ایم، پس معلوم می شود هدف جمهوری اسلامی روشنگری در دنیا است که الحمد لله این اتفاق هم افتاده والآن خیلی ها حساس شده اند تا متوجه شوند که اسلام چه می گوید.
ایشان همچنین فرمودند: اسلام به این نیست که فقط به فکر خودمان باشیم ،خداوند در آیه نفر می فرماید: ابتداءً باید تفقه در دین پیدا کنیم و بعد مردم را انذار کنیم ،پس انذار مردم و دعوت انها به حق بعد از مرحله تفقه در دین امری لازم و ضروری است
https://tabeshekosar.ir/vdce.78zbjh8zz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما