شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب : 10794
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:مسلمانان باید مقابل آمریکا و دشمنان اسلام متحد شوند
به گزارش تابش کوثر آیت الله نوری همدانی که در نخستین همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی سخن می گفت، اظهار کرد: مهم ترین چیزی که اسلام بر آن تاکید داشته است، امت اسلامی است که این امت براساس اصولی تاسیس شده است که یکی از آنها اتحاد است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در تفاسیر ما و اهل سنت منظور از حبل الله، پیامبر عزیز اسلام(ص) و قرآن مد نظر است و این یکی از دلایل مهم برای لزوم و تاکید بر مسئله وحدت است. آیه دیگر در سوره حجرات است که می فرماید مومنین با هم برادر هستند و این ارتباط باید معنی شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: علامه طباطبایی(ره) می فرماید برخی محققین می گویند که منظور از این اخوت، شباهت به هم است اما مسئله از این بالاتر است و این اخوت و برادری، همان وحدت و اتحاد است و پیامبر (ص) برای اینکه این وحدت را ایجاد کند، همه مسلمانان را اعتبارا با یکدیگر برادر اعلام کرد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: ائمه اهل بیت(ص) به دوستی و مودت با اهل سنت امر کرده اند و حتی شرکت در نماز جماعت ایشان را توصیه کرده اند و باید روی مسائل مشترک کار کنیم و کتاب های متعددی در این زمینه نوشته شده است که باید روی آنها کار کنیم تا اشتراکات ما بیشتر مشخص شود.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: برخی می گویند که پیامبر(ص) گفته است اختلاف امتی رحمة اما امام صادق(ع) این حدیث را معنا می کند که اگر اختلاف رحمت باشد، پس اشتراک ایشان عذاب است و این تفسیر اشتباه است و کلمه اختلاف، به معنی رفت و آمد و گفت و گوست نه اختلاف بین امت.

آیت الله نوری همدانی افزود: روایت متعددی برای اینکه مسلمانان باید وحدت داشته باشند، آمده است و پیامبر اسلام(ص) نیز دغدغه های فروانی در این زمینه و دیگر زمینه ها داشته است که یکی از آنها این بوده ‌که مسلمانان تحت سلطه دیگران قرار گیرند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: پیامبر از این سلطه پذیر شدن مسلمانان نگران بود و اکنون گروهی به نام تکفیری ها پدید آمده اند که جنایات وحشتناکی می کنند و به اجساد حتی بی‌احترامی می‌کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) پیش بینی می کردند که بین مسلمانان اختلاف پیش می آید و فرقه هایی پدید می آیند و می فرمایند در آن زمان تعداد شما کم نیست بلکه همدلی میان شما نیست و مانند پره‌های چاه هستید و متفرق شده‌اید و در قلوب شما وهم راه یافته است و حاضر به جهاد و شهادت در راه خداوند نیستید.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: همه این اختلاف ها و درگیری ها، حاصل عدم همدلی و وحدت است و باید ‌مقابل آمریکا ، اسرائیل و دشمنان اسلام ، مسلمانان متحد شوند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: نکته دیگر کج فهمی و بد فهمی است که تفکیری ها دارند و اکنون صدها و هزاران سایت علیه اسلام و انقلاب فعالیت می‌کنند و در برابر اینها وظیفه ما بسیار سنگین است و یک بخش از دفتر تبیان امام راحل، در رابطه با وحدت اسلامی است.

وی افزود: باید روی مشترکات فراوانی که داریم، تکیه کنیم و امام خمینی(ره) می فرمایند ما با تکیه بر مشترکات، انقلاب اسلامی را انجام دادیم و اکنون یک بیداری اسلامی رخ داده است، مستضعفین به سمت اسلام روی آورده اند و همان طور که امام خمینی(ره) وعده داده است، اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند.
منبع : خبرگزاری تسنیم
https://tabeshekosar.ir/vdcay0n6.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما