شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 10242
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم داشتن آگاهی از وقایع گفت: در برخی روزنامه‌ها خلاف وقایع گفته می‌شود و در برخی دیگر حقایق منعکس می‌شود که این مسئله بسیار مهم است.
به گزارش خبرنگار مهر از قم، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار مسئولان موسسه تحقیقاتی دفاع و جمعی از خواهران سپاه استان اصفهان اظهار داشت: آگاهی داشتن مهم است و اعتقاد و ایمان به تقوا است و گاهی اوقات در روزنامه‌ای خلاف وقایع را می‌گویند و در برخی دیگر حقایق گفته می‌شود و این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به آیه ۵۳ سوره فصلت عنوان کرد: خداوند آیات و قدرت خود را روز به روز بیشتر به مردم نشان می‌دهد تا حق بودن خدا و قرآن بیشتر معلوم شود و این وعده الهی است که روز به روز راه خداشناسی هموارتر می‌شود و کسانی که ایمان دارند روز به روز بر ایمانشان افزوده شده و دشمنان از طرفی با تجهیزات خود نقشه می‌کشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که از گذشته ایرانی‌ها افرادی باهوش، متعهد و با ایمان عنوان شده‌اند، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام وعده داده که علم و ایمان در ثریا هم باشد مردم ایران به آن دست می‌یابند و در احادیث از ایرانی‌ها سخن به میان آمده است.

نظام ولایی قدرتمندی در ایران حاکم است

وی با بیان این که نظام ولایی قدرتمندی در ایران حاکم است، افزود: خداوند علم، ایمان و جهاد را منشا فضیلت والا می‌داند و بهترین لباس را لباس تقوا معرفی می‌کند و انسان باید براساس تقوا قدم بردارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در ۸۰ بخش قرآن کریم خداوند از علم تمجید می‌کند و هر اندازه انسان پژوهشگر باشد همان اندازه ارزش دارد و قیمت هرکسی به اندازه معلومات او می‌باشد.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که علم تمام نشدنی است، عنوان کرد: باید پاسی از روز را به مطالعه پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و نه سکولار به وجود آمد و به موجب آن کشورهای دیگر را بیدار کرد و مستضعفان روز به روز بیدارتر و چهره مستکبران روز به روز منفورتر شدند و این انقلاب زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم می‌کند.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: انقلاب اسلامی چهره جهان را تغییر داد و معادلات سیاسی مستکبران را تغییر داد و این انقلاب روز به روز موجی را ایجاد می‌کند و مستکبران را منفورتر می‌کند.

وی افزود: با مرور زمان مردم در هر رشته پیشرفت می‌کنند و دلیل آن شناخت خداوند است و هیچ موجودی در عالم بدون حساب و اندازه نیست.

تقوا بالاترین سرمایه زندگی است

مرج تقلید شیعیان با بیان این که تقوا بسیار مهم است، ابراز کرد: تقوا خودنگری است و این که خلاف دستورات خداوند عمل نکنیم و تقوا بالاترین سرمایه زندگی است.
https://tabeshekosar.ir/vdcirraz.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما