يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 1010
آیت‌الله علوی گرگانی:

نصب امام از شؤون خداوند است

آیت‌الله علوی گرگانی نصب امام و ولی را از شؤون خداوند دانست و گفت: مقام و علم امام را انسان‌ها درک نمی‌‌کنند و نمی‌توانند دخالتی در انتصاب ایشان داشته باشند.
نصب امام از شؤون خداوند است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، ماه ذی الحجه را ماه امامت و ولایت خواند و گفت: در ابتدای این ماه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است و واقعه بزرگ غدیر خم نیز دراین ماه واقع شده است که بر عظمت این ماه می‌افزاید.
این استاد برجسته درس خارج امامت و ولایت حضرت علی(ع) را یکی از افتخارات شیعیان ذکر کرد و ابراز داشت: فضایل و مناقب ایشان نه تنها در میان شیعیان بلکه در کتاب‌های اهل سنت نیز فراوان ذکر شده است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که نصب امام و ولی از شؤون خداوند است، اظهار کرد: مقام و علم امام را انسان‌ها درک نمی‌‌کنند و نمی‌توانند دخالتی در انتصاب ایشان داشته باشند و چون خداوند خالق جهان است تنها کسی است که بر همه امور مسلط بوده و می‌داند امر خطیر ولایت را بر عهده چه کسی بگذارد.
وی با اشاره به این‌که خداوند مقام انسان را والا قرار داده است، ابراز کرد: انسان باید برای به دست آوردن علم تلاش کند و بداند علم واقعی در اختیار اهل بیت(ع) است و از غیر ایشان آن را طلب نکند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با استناد به آیات قرآن، ایمان به خدا و رعایت تقوا را موجب سعادت انسان دانست و اظهار کرد: رعایت این دو اصل اساسی انسان را در مسیر پر پیچ و خم زندگی از خطرات و بلایا حفظ کرده و گناهان او را می‌پوشاند.
آیت‌الله علوی گرگانی در تعریف معنای ایمان، گفت: ایمان حقیقی آن است که انسان به صورت قلبی اعتقاد به خدا، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) داشته باشد.
وی با بیان این‌که انجام گناه زندگی انسان را به تباهی کشانده و زندگی را بر او سخت می‌کند، ابراز کرد: خداوند به انسان‌های گناهکار مدتی فرصت می‌دهد تا توبه کنند و همه باید از این فرصت استفاده کنیم تا گرفتار بلا نشویم.
این استاد برجسته درس خارج گرفتاری و بلای دنیا را سبب آمرزش گناهان مؤمنان خواند و گفت: خداوند اهل ولایت را در همین دنیا امتحان می‌کند تا در آخرت سعادتمند شوند، اما کسانی که از مسیر الهی فاصله گرفته‌اند را مهلت می‌دهد تا در آخرت به حساب آنها رسیدگی کند.
https://tabeshekosar.ir/vdcd.f0f2yt0zza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما