يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 1008
امّت اسلامي بايد با هوشياري، مانع اجراي نقشه خائنانه‌ي وهابيت در تخريب آثار اسلامي حرمين شريفين شوند
به گزارش تابش کوثر - دوشنبه ۱۳/۸/۱۳۹۱، مسئولان اداره كل اوقاف وامور خيريه استان قم و دست‌اندركاران همايش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم با مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله  صافي گلپايگاني‌مدظله‌الوارف ديدار كردند.

معظّم له در ابتداي اين ديدار با قدرداني از مسئولان اداره اوقاف در بزرگداشت امام‌زادگان قم فرمودند: تكريم امام‌زادگان، احياء و نشر امر اهل بيت عليهم‌السلام است و هر چه بيشتر و با عظمت‌تر باشد، موجب ترويج بيشتر مكارم ديني و اخلاقي در جامعه خواهد شد.

ايشان با اشاره به وجود وقف‌نامه‌هاي بارز و برجسته در موقوفات قم و سراسر كشور بيان داشتند: يكي از فعاليّت‌هايي كه مسئولان اوقاف و امور خيريه بايد به آن اهميت بدهند، انتشار وقف‌نامه‌هاي برجسته موقوفات در جامعه است چرا كه اين وقف‌نامه‌ها، بيانگر اطلاعات بسيار ارزشمندي از افكار و اعتقادات گذشتگان ما است كه مي‌تواند نقش بسزايي در زمينه گسترش فرهنگ اسلامي وقف داشته باشد.

حضرت آيت الله صافي در ادامه با بيان اين‌كه همه‌ي حرمين شريفين، تاريخ اسلام است افزودند: دشمنان اسلام و وهابيت، محو و نابودي تاريخ اسلام را هدف قرار داده‌اند تا براي آيندگان اثري براي اثبات بعضي از مطالب باقي نماند و همه امّت اسلامي بايد با هوشياري، اين نقشه خائنانه را نابود سازند.

معظم له در ادامه با تأكيد بر لزوم حفظ آثار اسلامي در همه‌ي بلاد مسلمانان، به وجود ميراث تاريخي اسلام و تشيع در سامراء نيز اشاره نمودند و بيان داشتند: به عنوان نمونه در سامرا كتيبه‌ي بسيار مهمي از خليفه عباسي الناصر لدين الله است كه نشانه اعتقاد وي به حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌باشد. بنده به مسئولان بازسازي حرمين عسكريين عليهما السلام سفارش كردم كه امثال اين كتيبه‌ و آثار بايد حفظ شود تا ديگران ببينند كه حتّي خلفاي عباسي هم به حضرت حجت عليه الصلوة‌ و السّلام اعتقاد داشته‌اند و اين بسيار مهم است.

معظّم له در پايان با تشكر از مسئولان اداره اوقاف و امور خيريه، براي آنان از خداوند متعال مسألت توفيق نمودند.
https://tabeshekosar.ir/vdca.wn6k49nwa5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما