جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : 10005
یکی از مراجع تقلید شیعیان در واکنش به اخراج نماینده آیت الله العظمی سیستانی از بحرین، تأکید کرد: مرجعیت دینی مرز ندارد و این عمل حاکمان ظالم بحرین از نشانه های سقوط آل خلیفه است.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، صبح شنبه در ابتدای درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با تسلیت درگذشت آیت الله ملکوتی(ره)، گفت: ایشان عالمی بزرگوار، تاثیر گذار، متعهد و انقلابی بودند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات آل خلیفه در بحرین، گفت: ظلم و ستم آل خلیفه علیه شیعیان بحرین، نقشه ای صهیونیستی و آمریکایی است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این که زنده سوزاندن مردم بی دفاع بحرین نشانه زبونی آل خلیفه است، بیان داشت: سردمداران عربستان سعودی و بحرین دست نشاندگان آمریکا هستند.

وی در واکنش به اخراج نماینده آیت الله العظمی سیستانی از بحرین، تاکید کرد: مرجعیت دینی مرز ندارد و این عمل حاکمان ظالم بحرین از نشانه های سقوط آل خلیفه است.

علمای حوزه علمیه قم مردم بحرین را تنها نخواهند گذاشت

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مراجع و علما به وظیفه خود عمل می‌کنند و دست از حمایت از مظلومان عالم بخصوص بحرین بر نمی‌دارند، یادآور شد: علما در طول تاریخ، پشتیبان مردم مظلوم و بی‌دفاع بوده‌اند و از حمایت آنان دست بر نمی‌دارند.

وی تصریح کرد: حاکمان بحرین باید بدانند که علما از شیعیان مظلوم قاطعانه حمایت می‌کنند و مردم و علمای بحرین نیز بدانند علمای حوزه علمیه قم آنها را تنها نخواهند گذاشت.

این مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: ما اقدامات آل خلیفه را شدیدا محکوم کرده و اعلام می کنیم که مردم مسلمان، متعهد و شیعه بحرین را هرگز تنها نخواهیم گذاشت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، پس از سخنان آیت الله نوری همدانی، صدای تکبیر «الله اکبر» در صحن مسجد اعظم طنین انداز شد.
https://tabeshekosar.ir/vdcftxdy.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما