يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 1000
نمی‌توان به خداوند ایمان داشت اما همه دستورات او که یکی از مهم‌ترین آنها پذیرش ولایت است را کنار گذاشت.
به گزارش خبرنگار شفقنا در قم،  آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه «نساء» ابراز کرد: کسانی که به خداوند ایمان آورده و پیامبران را نیز تصدیق نمایند و در عین حال تمام سخنان رسول را اطاعت کنند رستگار خواهند شد.
او افزود: انسان مؤمن نباید نظر و رأی شخصی خود را بر دستورات خداوند و پیامبران برتری دهد زیرا هر شخصی توانایی تشخیص احکام و مسائل را ندارد.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آنچه مراجع تقلید عنوان می‌کنند از متن آیات و روایات استخراج شده است گفت: تنها خدا می‌تواند قوانین را تشریع کرده و به انسان دستور بدهد. حتی مراجع و علمای دین هم حق ندارند از پیش خود مطلبی را ساخته و آن را برای مردم بیان کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وسواس زیاد علما در خصوص بیان مسائل و صدور فتاوا افزود: این‌گونه نیست که هر کس بتواند با کپی‌برداری از رساله‌های دیگر مراجع، رساله عملیه جدیدی را بنویسد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از ایمان به نبوت باید به ولایت ائمه معصوم(ع) نیز شهادت داد و این مطلب در روایت معروف و منسوب به جابر نقل شده است.
او با بیان اینکه شیعه و سنی روایات مربوط به آیات ولایت و دلایل آن را نقل کرده‌اند گفت: حضرت محمد(ص) نام و تعداد جانشینان خود را به جابر گفت اما برخی مسلمانان پس از رحلت پیامبر(ص) نظر عموم مردم را مد نظر قرار داده و سخن رسول خدا را بر زمین گذاشتند.
آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: همان‌گونه که سربازان نمی‌توانند فقط برخی از دستورات فرماندهان را بپذیرند، عموم مردم نیز باید پس از ایمان آوردن تمام دستورات الهی و فرامین صادر شده از سوی پیامبر را پذیرفته و از سرپیچی در بعضی موارد بپرهیزند.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جمهوری اسلامی نیز برخی افراد با بعضی موارد مخالف هستند گفت: زمانی که ملت ایران قصد داشت شاه را بیرون براند همه با هم متحد شدند و دیو را از کشور اخراج و از فرشته‌ای چون امام خمینی(ره) استقبال کردند اما بعداً برخی از این وحدت عدول کرده و راه خود را جدا ساختند.
او ادامه داد: خداوند توبه پذیر بوده و از گناهان افرادی که زیر سایه ولایت جمع شده باشند خواهد گذشت
https://tabeshekosar.ir/vdcc.xqsa2bqxxla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما