دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 13 May 2024
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : 1479
دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین ویژه ای در بندر عباس رونمایی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ناو موشک انداز سینای هفت و مرحله دوم پیشرفت کار ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "سهند" از جمله این دستاوردهاست.

امروز (چهارشنبه، ۸ آذر، ۲۸ نوامبر) همچنین دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر و دو هواناو که یکی به دست متخصصان ایرانی ساخته شده و دیگری به دست مهندسان ایرانی تعمیر اساسی شده است، به نیروی دریایی پیوست.

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، با بیان اینکه نیروی دریایی، فعالیت تمام ناوهای خارجی را با دقت رصد می کند، تصریح کرد: این نیرودر حیطه مسئولیت خود، تا کنون اجازه نداده است هیچ ناو خارجی به آب
های سرزمین ایران نزدیک شود و از این پس نیز با قدرت از منافع ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد.


وی همچنین از تجهیز هواناوها به سامانه مسلسل و دوشکا خبر داد و گفت: هواناو یک وسیله دو منظوره - قابل استفاده در دریا و خشکی - قابلیت های بسیاری از جمله توانایی پشتیبانی از جزایر بی اسکله، اجرای گشت شناسایی، تجسس و نجات، تاخت آبی و خاکی، مین ریزی، ماموریت های کمین به حمله و استفاده به عنوان آمبولانس دریایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی همچنین گفت: در مراحل آینده ساخت ناوشکن سهند، تنوع و تعدد تجهیزات و سلاح های پیشرفته مورد استفاده در این یگان را شاهد خواهیم بود.

دریادار سیاری، استفاده بهینه از زمان و افزایش سرعت ساخت در مقایسه با دیگر یگان های هم کلاس را از ویژگی های قابل توجه این طرح ها دانست و افزود: زمان تکمیل این سازه از طرح، یک پنجم ساخت دیگر طرح های مشابه بوده است.



https://tabeshekosar.ir/vdcc.mqsa2bq0ola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما