مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اختلال در این زمینه یک تخلف تعرفهای محسوب می شود و بعد از احراز تخلف توسط حوزه های نظارت دانشگاه های علوم پزشکی گزارش آن توسط معاونت درمان دانشگاه در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح می شود، سپس براساس تخلف صورت گرفته، پرونده به اداره تعزیرات مربوطه ارجاع می شود و آنها نیز براساس موازین قانونی برخورد مقتضی را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی بر فرآیند تبلیغاتی مطبها، عنوان و تبلیغاتشان در فضای عمومی و مجازی و وزارت بهداشت بر استانداردهای ارائه خدمت از جمله تعرفه نظارت دارند و مسیر برخورد با تخلفات احتمالی نیز از طریق کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی است.
عسگری اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت ویزیت نیز استانداردهایی تدوین شده است که طبق آن، حفظ حریم و شان بیمار و پزشک از جهات مختلف حفظ می شود، از زمان ویزیت گرفته تا کیفیت آن مشتمل بر شرح حال بالینی و حفظ حریم خصوصی مطمئناً وزرات بهداشت در مباحث نظارتی با رویکرد اصلاح، تعارفی ندارد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مطبها توسط اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور نظارت می شوند، افزود: نظارت ها با رویکرد دفاع از حقوق مردم از سویی و دفاع از جامعه خدوم پزشکی از سوی دیگر انجام می شود و وزارت بهداشت نیز با جدیت بیشتری به دنبال احقاق حق مردم است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مردم می توانند تمام مشکلاتشان را در حوزه بهداشتی و درمانی با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند، یادآور شد: مردم همچنین می توانند از طریق سامانه ۱۹۰ از میزان تعرفه های پزشکی مطلع شوند و اگر با مراجعه به مطبی، پزشک مربوطه بیش از نرخ مصوب از بیماران ویزیت دریافت کند می توانند از طریق این سامانه موضوع را گزارش کنند و این کار در کنار بازدیدهای فعال خواهد بود.
منبع:فارس