Share/Save/Bookmark
۱۰۱
توصيه مطلب
۱
 
کرسی های آزاد اندیشی (1)
با مسئله اشتغال بانوان موافقید یا مخالف؟ چرا
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
رسانه الکترونیکی تابش کوثر - انشاء الله در روز های آتی پیرامون فواید کرسی های آزاد اندیشی و مطالبی پیرامون آن را در همین صفحه قرار می دهیم اما در ابتدا به ذکر چند تذکر بسنده می کنیم
این کرسی ها صبرو تحمل ما را در برابر دیدن نظر مخالف نظر خود بالا می برد
از شرکت کنندگان عزیز می خواهیم  در مباحث مطرح شده ، گفتگوى سالم و محترمانه و شجاعانه ای داشته باشند و اگر مطلبی را نقل می کنند منبع آن را ذکر کنند
کد مطلب: 708
 


 
Latvia
۱۳۹۱-۰۷-۱۹ ۲۱:۱۴:۰۹
معلومه كه موافقم مگه چه فرقي بين يه خانم كارمند با يك آقاست ؟ از نظر من خانم ها ميتونن پا به پاي مردا برن شايدم فراتر از اون (26)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۲۰ ۰۷:۱۷:۴۹
بله اگر مردی در معدن ذغال سنگ کار کنه حتما یک زن هم میتونه کار کنه / به این می گن تساوی/ (170)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۴۹:۵۳
تساوی همه جا نمی تواند مصداق عدالت باشد . آیا مکان کاری معدن متناسب با وضعیت روحی خانمهاست ؟ تازه مگر از لحاظ جسمی می شود انتظار خوبی از آثار چنان محیطی داشت ؟ (353)
 
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۴:۰۱:۳۱
خانمها اگر طبق شان خودشون کار کنند هیچ مشکلی نداره خیلی از مشاغل هست که نیازمند حضور خانمهاست .البته عرض کنم که الان متاسفانه لازم هست هم خانم و اقا کار کنندچه به دلایل اقتصادی و هزینه های بالا چه به دلیل مسایل اجتماعی و فرهنگی و.... (1545)
 
۱۳۹۵-۰۹-۱۷ ۱۶:۱۲:۱۷
شأنشون فقط کار توی خونست و بس (1551)
 
ابراهیمی
۱۳۹۶-۰۱-۱۷ ۱۲:۲۰:۱۷
با سلام
و در مشاغل ضروری برای جامعه مسلمان مثل پزشکی خصوصا مامایی، پرستاری معلمی و (1923)
 
گاتاواعظ
۱۳۹۷-۱۲-۰۹ ۱۰:۳۱:۱۹
خیر، بتضی کارها فقط قوا ونیروی مردانه میطلبد (2196)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۲:۱۹
خانما کار کردنشون بدرد نمیخوره (1206)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۷-۲۱ ۰۰:۵۶:۵۰
فرق خانم کارمند با آقا این است که خانم کارمند وظیفه تربیت فرزندان و کار خانه و همسر را بر عهده دارد . هیچ عواطفی جای عاطفه ی مادرانه را نمی گیرد به شرطی که اشتغال خانم ها به این مسائل ذکر شده آسیبی نرساند و مسئله ی محرم و نامحرم حفظ شود با اشتغال خانم ها موافقم (27)
 
وحید
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۲۹:۵۹
تا قبل از بچه دار شدن به نظر من اگر در شرایط کاری مناسب باشه و ارکان اسلامی حفظ بشه مشکلی نداره ! (28)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۲:۵۷:۱۶
بعد از بچه دار شدن چه کسی بچه را بزرگ می کند؟ (31)
 
امیرخان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۲۰:۴۶:۱۲
کلامخالفم بخاطراینکه بنیان خانواده باشاغل بودن زن دچارلغزش میشود آیا صحیح است که مسایل مربوط به تربیت فرزندان ورسیدگی به امور همسروخانه قربانی کارشود ؟که درنهایت باکوتاهی از این امرخطیر تمام آن درآمدها دوباره بازنخواهد گشت (32)
 
محمدمهدی
Latvia
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۲۱:۴۹:۴۶
مخالفم چون حدود25%مشاغل خانم هاتشکیل داده است وموجب بیکاری جوان های زیادی شده اند (33)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۰:۱۴
البته در برخی از شغل ها باید خانم ها مشغول به کتر شوند/مثل معلم بودن که درست نیست معلم مرد به دختران اموزش دهد و برخی از شغل های دیگر مثل مامایی و ... (171)
 
منیره بایرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۷ ۰۹:۰۵:۴۵
شدیدا مخالفم.به چند دلیل:
1- زن از کارهای زنانه اش باز می ماند.
2- روحیه زن روحیه ای حساس و لطیف است با اشتغال زن به مرور روحیه اش لطافت خود را از دست داده و خصوصیت مردانه می گیرد.
3- زمینه انحطاط خانواده ها بیشتر می شود.
4- فرزندان دوران کودکی و طفولیت خود را که بایستی در آغوش پرمهر مادر سپری کند مادر مجبور است دلبندش را به دست دیگری بسپارد.
5- پست های اداری را که زنان اشغال کرده اند اگر به جوانان بیکار متاهل بسپارند بسیاری از خانواده ها از بحران اقتصادی نجات خواهند یافت.
6- اگر مبنا و اساس کارهای ما براساس قرآن و سنت است بوضوح می ینیم که در هیچ کجای قرآن و سیره اهل بیت توصیه و اشاره ای به اشتغل زنان در جامعه نشده و زن را مسئول تامین نیاز اقتصادی خانواده نمی داند.
7- و هزار معایب دیگر در زنان شاغل وجود دارد که خودشان بهتر میدانند.
پیشنهاد:
میتوان چنین سیاست گزاری کرد:
زنان تا زمانی که در دوران تجرد بسر می برند میتوانند شاغل باشند اما زمانی که ازدواج کردند و متاهل شدند زنان شاغل بازنشست شوند با حفظ شرایط بیمه شده و شاغل. یعنی دولت از طریق بیمه درصدی از حقوق وی را پرداخت نماید. مخصوصا برای زنان دارای فرزند این مسائله از اهمیت بالایی برخوردار است. دولت میتواند حق اولاد را هم به حقوق زنان اضافه کند.
با خود بیاندیشیم:
بواقع دلیل اصلی اشتغال زنان در جامعه چیست؟
1- نیاز؟
2- تفریح و سرگرمی؟ (37)
 
تنها
۱۳۹۱-۱۱-۲۶ ۰۰:۵۳:۴۰
علی جون استدلالهایی که کردی رو قبول دارم (93)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۱:۵۹
البته اگر در دوران تجرد هم کار های ویژه زنان را در منزل دنبال کند مناسب است و در هر صورت کارهای ویژه زنان مناسب است که زنان به عهده بگیرند اما لازم نیست ساعات کاری مثل مردان باشد نصف و حتی کمتر هم می تواند باشد تا به وظایف اصلی لطمه وارد نشود (344)
 
علی
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۰۳:۳۱
اگر بانوان مشغول به کار شوند پس مرد ها باید خانه دار شوند! (41)
 
فاطمه
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۳:۴۱:۳۸
چه اشکالی داره دست خانوما تو جیب خودشون باشه؟؟؟کاملا موافقم:دی (81)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۳:۳۲
مشغله نامتنافی با کارکرد اصلی عیبی ندارد (345)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۰۰:۲۲:۲۱
ببینید تساوی بین حقوق مردان و زنان ظلم به هردوی آنهاست.
اگر یک پزشک برای همه بیماران تساوی در نسخه داشته باشد چه قدر ظلم است ؟ اسلام خواهان عدالت بین زن و مرد است و به همین دلیل بعضی جاها زنان بیشتر حق دارند و بعضی جاها مرد ها بیشتر حق دارند.
و این امری طبیعی است.
کار کردن یک زن ظلم است هم به آن زن و هم به شوهرش.
البته در برخی شغل ها مثل مامایی کار نکردن زن ظلم به جامعه است.
به نظرم همه چیز بسته گی به شرایط دارد.
(164)
 
United States
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۲۰:۲۹:۳۷
حالا چه جوری ثابت می کنی که روحیه خانم ها با کار خونه سازگاره؟ واقعا ساده اندیشی هم حدی داره. (761)
 
ملاك سازگاري
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۲۲:۵۲:۱۶
ملاك سازگاري ، روحيات فطريست ، همان گونه كه در زبان و عمل فاطمه سلام الله عليها ديده مي شود ، نه روحيات متاثر از فضاهاي كنوني همچون فمنيسم و مانند آن . (780)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۸:۳۶:۱۴
اگر الگو رو زندگی حضرت علی ع و حضرت فاطمه بدونیم به جواب میرسیم چون در ابتدا و شروع زندگی این دو بزرگوار پیامبر ص کارها را بین این دو تقسیم کردند بدین ترتیب که کارهای داخل منزل با حضرت فاطمه و کارهای بیرون منزل با حضرت علی ع و این مطلب هیچ ربطی به شان مرد و زن نداره یعنی چون زن در خانه کار میکنه شانش پایین تر از مرده. (959)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۶-۰۱ ۰۵:۰۹:۱۳
بنده فقط باکار کردن زن ها در کارهای ضروری همچون پرستاری موافق هستم زیرا این کار هم نیاز به مرد دارد و هم نیاز به زن ولی کارهایی همچون راندن تریلی یا قصابی که اصلا نه تنها به زن نیازی نیست بلکه با روحیات یک زن سازگاری ندارد از همه اینها که بگذریم دبن مبین اسلام آن قدر برای یک زن ارزش قائل شده است که میگوید زن داخل خانه بنشیند ومرد باید مانند یک نوکر برای او کار کند و به عنوان نفقه احتیاجات زندگی او را تامین کند فلذا میبینیم که دین مبین اسلام از همه وهرکسی بهترین پاسخ ها را میدهد و این گونه است که زندگی زناشویی شیرین است نه که هم زن وهم مرد کار کنند و وقتی به خانه یاز میگردند خسته باشند و هرکسی برود بخوابد و صبح زود هم بروند سرکار آیا این زندگی است ؟آیا این شیوه ی زندگی کردن است یا آنچه که دین به ما دستور داده؟آیا این زندگی شیرین تر است یا آنچه که دین به ما دستور داده؟. (185)
 
Norway
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۱۲:۴۳
عزیزم مرد نوکر نیست .... این نگاه طلبکارانتو نسبت به مرد،که حاصل تربیت مادرانمون هستو عوض کن (2134)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۸-۲۱ ۱۶:۴۸:۰۰
اگرپسرها بنحوی دارای شغل وشاغل شوندیک بیکاری را حذف میکنندچون شاغل شوند با یک دختر بیکار ازدواج میکند بالای 90درصددختر ها وقتی ازدواج کردند شغل برایشان معنا پیدا نمی کند اگر شغل برای دختر خانم هااصل قرار گیرد برای آزادی بیشتر درصدی از این ازدواجها منجر به طلاق کشیده میشود ومصداق رادارم (217)
 
امینی
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۰۹:۱۸:۰۵
در اصل موضوع ایرادی نیست اما هر چه روبه جلوتر می رویم ایراداتی در جزئیات و گاهی هم در کل موضوع دیده میشود 1- در جامعه ما که یکی از موانع ازدواج آقایان اشتغال است می بایست اولویت با آقایان باشند 2- بیشتر آسیب های اجتماعی که جامعه هم اکنون با اون مواجه برگشت می کند به اشتغال بانوان که یک بنیان خانواده ها سست تر شده دو اشتغال دختران مجرد و بانوان به ادارات زیاد شده است پس می بایست یک نظام دقیق و روشن برای اشتغال خانم ها تدوین شود تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری بعمل بیاید. (221)
 
غلامرضا
۱۳۹۲-۱۰-۱۸ ۱۱:۳۰:۱۱
راه اول : اگر اشتغال مربوط به واحدهای خصوصی وتجاری باشد موافقم- راه دوم : اشتغال در سازمانها و ادارات و شرکتها با توجه به ماهیت مردانه آن در تمام دنیا 95 درصد جذب باید به مردان و 5 درصد باید به زنان تعلق داشته باشد . راه سوم : این راه که راه عادلانه تری می باشد این است که دولت جمهوری اسلامی ایران با فروش منابع عظیمی که در دست دارد و همچنین تولیدات خود با پرداخت ماهیانه 300 هزارتومان به دختران جوانش هم به آینده اقتصادی این دختران کمک نماید و هم در تشکیل زندگیشان . (231)
 
دكتر ري
۱۳۹۲-۱۱-۲۴ ۱۵:۳۱:۵۸
در اين جامعة بيمار موجود ١٠٠٪ مخالفم (241)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۶:۳۱:۵۱
نفس تداوم حضور موانست آمیز نامحرمان مشکل آور است و مربوط به جامعه خاصی هم نمی شود و برای همین است که توصیه به عدم معاشرتهای غیر ضرور شده است (346)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۴۲:۱۳
بیماری از آن جا پدید می آید که خودمان بخواهیم جلو برویم که در این جا ممکن است هم مقصد را اشتباه بگیریم هم لوازم سفر و هم شیوه و الزامات سفر را . زندگی چند بخش دارد ؟ نقش بخش محدود آن چیست ؟ شیوه زندگی در این بخش را چه کسی ترسیم می کند ؟ انتظارات بجا و نابجای آن کدام است ؟ و ... اینها سوالاتی هستند که عدم توجه به آنها و عدم پاسخ صحیح ، بیماری زاست (748)
 
محمدجعفر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۵:۲۴
سلام بهترین نظر را سرکار خانم بایرامی داده اند. واین یک حقیقت بزرگ است که ما خودرا در برابر آن به تجاهل میزنیم اینکه در وضعیت خاص کنونی که برای مردان که وضیفه اصلی کار برروی دوش آنهاست کاری وجود نداردوبیکاری بیداد می کند چه لزومی دارد خانمها کار کنند؟البته بیشترین زیان از اشتغال بانوان محترم به خودشان باز می گردد،زیرا مردتاشغل مناسبی پیدا نکرده باشد اصلاً به ازدواج فکرنمیکندحالا بگو تمام زنها هم استخدام باشندهیچ فایده ای نداردو خانواده ای هم شکل نمیگیرد.لذا برای نجات از تأخیردر ازدواج که مهمترین دغدغۀ دین و جامعۀ سالم است وقتی میتوان اجازۀ استخدام به زنان داد که هیچ مردی بیکار نباشد.واین عین عدالت برای هم زنان و هم مردان است.موفق باشید (282)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۱۰:۲۹
سلام
با اشتغال زنان در کارهایی که عفاف زنان را خدشه دار میکند مخالفم... (284)
 
کوروش
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۹:۰۱:۴۲
اشتغال بانوان مسئله و مشکل نیست بلکه یک حق است و باعث ابراز هویت زن می شود هر کاری می خواهید بکنید. حنجره ویقه پاره کنید دیگر وضع به گذشته برنمی گردد !!! (313)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۶:۳۵:۲۶
اتفاقا کار بیرون از خانه به ویژه که نامتناسب با روحیه زنانگی باشد ، او را از هویتش دور می کند (347)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۳۵:۲۱
اعمال هر حقی ارزشمند نیست اگر کسی به ما توهینی کرد حق پاسخ داریم اما اعمال این حق حسنی ندارد (379)
 
متین
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۲۳:۲۲:۲۸
همه این حرفا درست که زنا توانایی دارن و میتونن و... ولی خداییش اگر بجای این همه زن کارمند و شاغل مردا بودن چقدر زود تر خانواده ها شکل می گرفت و جوونا ی بیکار سروسامان میگرفتن؟؟؟؟؟
99 درصد شرایط پسرا برای ازدواج کاره اشتغال ولی برای انتخاب یک دختر خیلی مهم نیست شاغل باشه (338)
 
۱۳۹۳-۰۵-۳۱ ۰۰:۰۸:۰۷
من هم مخالفم به دلايل زيادي از جمله اينهايي كه ذكر شد.به جز آنهايي كه حضور زن لازم است مثل معلمي. (352)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۱۷:۲۲:۵۲
بهترین مشغله زن همان کار زهرای مرضیه سلام الله علیهاست که به جز در ضرورت ها کارشان خانه داری بود و البته خانه داری به اخلاص نزدیک تر است (393)
 
رضا
United States
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۹:۳۳:۳۴
خیر
چون امروزه برای بانوان بیش از هر چیز توجه و تربیت فرزندان مهم می باشد.
و با گذر وقت در خارج از منزل حتما اختلالاتی در تربیت فرزندان بوجود می آید. (432)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۱:۳۴:۴۳
من با نظر خانم بایرامی تا حدودی موافقم ولی اینکه خانم بهتر است تا مجرد هست در خارج از منزل کارکند موافق نیستم چون خانم با شرایط بیشتر در معرض دید نامحرمان است. (622)
 
پریناز
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۲:۱۳:۳۲
اگه قراره خانوما خونه نشین بشینن وزحمات چن سال تحصیلشون بدون استفاده باشه بهتره همون لحظه به دنیا اومدن تو بیمارستان نذارن زندگیشونو شروع کنن به صورت راحت بکشنشون.اینهمه تبعیض!!!جامعه مرد سالاری....حالم ازموضوع بحثتون بهم میخوره....خیانت به نصف جمعیت کشور کار جالبی نیس.......... (706)
 
؟
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۴۷:۱۰
تحصیل فقط ارزش کاری دارد ؟ علم خودش ارزش ندارد ؟ مرد تحصیل کرده بیکار یا دارای کار غیر مرتبط نداریم ؟ (749)
 
hamed
United States
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۳:۲۹:۲۲
به چند دلیل با شاغل بودن بانوان موافقم 1- بدلیل بالا بودن هزینه های زندگی جوانان همس شاغل را ترجیح میدهند 2- ظلم پذیری زن کمتر میشود و زن خانه دار بدلیل اینکه بدون درامد مرد ای قادر به ادامه زندگی نیست هر ظلمی را باید تحمل کند 3- اگر اتفاقی برای مرد بیفتد زن شاغل بهتر میتواند زندگی خود را مدیریت کند . البته معایبی هم دارد مثل افزایش فشارهای کاری بیرون و درون خانه بر زن و احتمال برخورد با مرد بعلت ناملایمات و وقت ناکافی با فرزندان (707)
 
؟
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۴:۴۶:۳۸
زبان انگليسي افتخاره ؟ سردمداران لشكركشي به اقصي نقاط دنيا و به راه انداختن جنگ و خونريزي چه افتخاري دارند ؟ (773)
 
پاسخ 1
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۲۲:۵۹:۰۸
1 - با قناعت ، صرفه جويي و رفتن به سوي سبك زندگي فاطمي مي توان به كمك شوهر شتافت و دنيا و عقبايي سعادتمندانه را به تجربه نشست . همه مردان همسران شاغل را ترجيح نمي دهند كه به عكس . (782)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۷:۴۴:۲۲
2 _ (1) اشتغالات خانگي هم قابل تصور است مثل خياطي ، گل دوزي و ... كه مي شود محصول آن را به دكان داران براي فروش تحويل داد و بدين وسيله درآمد مكملي بدست آورد (814)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۷:۳۷:۲۲
2 - (2) خدا نكند بناي ظلم باشد و گر نه هم اشكال ديگر آن ممكن ظهور بيابد و هم چنين فضايي ، معلوم نيست با درآمد جدا درمان شود (879)
 
هادی
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۲۳:۳۳:۵۹
با کار کردن بانوان مخالفم. (763)
 
حاجي حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۵:۰۵:۱۲
موافق هستم
بايد در هر جامعه مرد و زن در همه علوم فعاليت داشته باشتد (802)
 
موضوع بحث
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۷:۳۸:۵۹
بحث فعاليت علمي نيست ، بحث اشتغال ، آن هم در زمينه مسائلي كه ، از مردان هم برمي آيد ، به ويژه در صورت اختلاط ، مطرح است ، اين جاست كه در غير صورت ضرورت ، گفته مي شود ، اشتغال ارزشمند نيست . (813)
 
عباس عامرى
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۷:۰۱
اول اينكه محيط كارى براى زنان بسيارناامنه ومحيط سالم كمه دوم اينكه استقلال مالى زنان به خاطركم جنبه بودن افسارگسيخته ميكنه انان رووسوم اينكه ازوظيفه اصليشون كه تربيت فرزندان ورسيدگى به امور خانه است روكم ميكنه من مخالف كارزنان دربيرون خانه هستم (822)
 
جواب شما
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۲۳:۵۸:۵۷
کی محیط کار رو برای خانوم ها ناامین می کنه؟ آقایون؟ کی جنبه استقلال مالی زن رو نداره و تمام اقتدارش رو فقط در وابستگی مالی زنش به خودش می دونه؟ تربیت فرزند فقط به عهده زن هست؟ رسیدگی به امور خانه وقتی آريالا میان خونه همه چی آماده باشه، موقع که خارج میشن خونه بهم ریخته و ظرف ها لباس های کثیف حضرت آقا همش وظیفه زن هست؟ شما با کاهش خدماتی که در منزل به شما ارائه می شود مخالفید!!! اکی ، منطقیه . (859)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۷:۳۰:۵۵
اگر طرف معامله را انساني همانند خودمان دانستيم آري ... اما خدا كند خودش طرف معامله با ما باشد كه غير از اين خسران است (878)
 
حمیده
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۲۳:۵۰:۴۸
باسلام.
گرچه نظر کلی من تا حدودی مخالفت با اشتغال با نوان به شکلی که الان در جامعه هست مخالفم، این رو باید همه ما بپذیریم که مشکل بی کاری در جامعه ما خیلی ریشه هست و ه مسئولین و نمی دونم تحریم و ... برمی گرده و نه تنها اشتغال بانوان. الان تعداد زیادی مهندس نفت، مهندس شیمی، مهندس پلیمر، مهندس مواد، مهندس برق، مهندس کامپیوتر بیکار داریم. چند تا خانوم تو این رشته ها می شناسید که سر کار باشند و چند تا پسر بی کار تو این رشته ها می شناسید؟ برای من شخصا نسبت 50 به 1 هست.
نکته دوم: در جامعه و دنیای امروز مادرانی که به سبب خانه داری و نبودن در جو جامعه و درگیری و آشنایی با مسائل روز، در تربیت فرزندانشان دچار مشکل می شود. چطور یک زن می تواند داخل بچه بنشیند بچه ها را راهنمایی کند در حالی که نداند آن ها در چه جامعه ای دارند کار وفعالیت می کنند. شخصا زن خانه دار بروز ندیده ام و این مزیت تربیت بچه های بهتر رو در زنان شاغل دیده ام. مسئله بعدی: بسیاری از ناهنجاری های مرتبط به اشتغال بانوان فی نفسه مربوط به اشتغال زن نیست بلکه به خاظر مسائل فرهنگی و اجتماعی و مذهبی و افت ارزش ها در جامعه هست. اگر زن با استعدادی با رشد و بالندگی علمی در پست موثری قرار گرفت ، چه اشکالی دارد. گاها همین آقایونی که میگن با اشتغال زنان مخالفند به خاطر رفتارهای اشتباه خودشان با این زنان شاغل هست که می خواهند صورت مسئله را حل کنند.
بزرگان دین ما اشتغال زن را رد نکرده اند. حضرت زهرا س چرا بدنبال فدک بودند. ایشان می خواستند از درآمد این ملک جهت امور تبلیغ دینی استفاده کنند. این نمودی از دیدگاه اقتصادی مدیریتی ایشان می باشد. البته این نمونه ها فراوانند.
در درصدی از موارد زن به دلیل سرپرست خانوار بودن، مریضی همسر و یا فوت ایشان و ... مجبور به اشتغال است.
اگر مردها همسرانشان را نوکر خود، که باید علاوه بر صبحانه و نهار و شام ، لباس هایشان را اتو و کفشان را واکس بزند و هزاز کار دیگر و انجام دهد، نداند. کما اینکه این موضوع با شرعت هم تناقض دارد، به طور قطع بانوان می توانند به راحتی در کنار داشتن همسر و فرزند اشتغال در جامعه داشته باشند.
چرا مردها در محیط های کاری از زنان بهره کشی می کنند و کار زیاد و حقوق کم به او می دهند،ا این مشکل مردهای جامعه است.
چرا در قرآن کریم زنان تکریم شده شاغلند، ملکه صبا ، دختران حضرت شعیب که چوپانی می کردند...
آیا مخالفت مردها با اشتغال بانوان ناشی از خودخواهی آن هاست و راحت طلبی و مردسالاری و ...یا عدم اشتغال زن به نفع کلی زن است؟
اگر چه با برخی مشاغلی که زنان در آن قرار می گیرند، مخالفم، حضور زنان در خیلی از مشاغل را بد نمی دانم. بنده به عنوان یک زن از آژانس های بانوان استقبال می کنم. دوست دارم در عکاسی یک زن از من عکس بگیرد. لباس های زیر را از یک فروشنده زن بخرم. برای تربیت فرزندم و یا سایر موارد در صورت نیاز به یک مشاور زن مراجه کنم. دخترم استادها و معلم های زن داشته باشد. با احترام (858)
 
پاسخ به نكته اول
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۹:۳۸:۴۷
اگر با حذف اشتغالهاي غير ضرور خانمها ، همه مشكلات اشتغال آقايان حل نمي شود اما فرصت براي برخي از آنها پديد مي آيد (880)
 
پاسخ به نكته دوم (1)
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۲:۰۶:۱۷
بر عكس زنان خانه دار با استفاده از مطالعه و رسانه هاي جمعي همانند راديو معارف ، مي توانند مدام اطلاعات تربيتي خودشان را افزايش دهند (882)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۱:۴۶:۲۴
آفرین دلایل خوب و منطقی آوردی فقط اینکه زنا هم حق دارن هر شغلی میخوان داشته باشن و نباید محدود به چند شغل باشه (1343)
 
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۲۳:۴۰:۳۸
اما اعمال هر حقی ، ارزشمند است ؟ مثلا اگر در مواجهه با فردی ، او به ما فحشی داد ، مقابله به مثل حق ماست ، اما اعمال آن ارزشمند نیست بلکه ارزشمان را کاهش می دهد . (1417)
 
Norway
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۳۱:۱۷
عزیز چند نکته در مطالب شما نیاز به بررسی داره ،اول اگر حقوق زن صرف زندگی و خانوائه شود که معمولا نان با منت است ... دوم همانگونه که زن نوکر مرد نیست(کنیز مناسیتره) مرد نیز نوکر زن نیست ،این دید طلبکارانه رو باید اصلاح کرد ،سوم حقوق زنان از مردان پایینتر نیست و این دروغی بزرگ هسنت ،پایه حقوقی و میزان مالیات و بیمه استاندارد دارد که این استاندارد فارغ از جنسیت هست و متاسفانه حتی زنان در روز زن مبلغی کادو دریاقت میکنن و مردان بهره ای ندارن ،یعنی با کار کمتر اکثرا حقوقی بیشتر میگیرن و این واقعیت جامع ماست که به دروغ برعکس آن در بوق و تبلیغات می آید ،جامه ای به ظاهر زن ستیز و در باطن بسیار موذی و مرد ستیز ، با احترام...از همه این مطالب فارغ حضور مرد و زن در هر مکان و زمانی حتی دانشگاه میتواند هم باعث پیشرفت آن موجود و هم باعث پس رفت او شود این به خود بستگی دارد ... و دلبری و زنندگی رفتار زنها رو هم در محیط کار و جامعه حاشا نمیتوان کرد و مشکلو فقط در نگاه مرد دانست حتی آن نگاه غیر ارادی باشد(مرد فقط نگاهو کنترل کنه و زن کارش و طبیعتش ایجاد احساسات جنسی باشه؟ هر چیز در تعادل خوبه ) (2135)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۱:۴۵:۴۵
سلام

مگه من به اختیار خودم مونث آفریده شدم ؟؟!!!
چون من یک دخترم متهمم که شما مردها براش تصمیم بگیرید که چیکار بکنه و چیکار نکنه ؟؟!!
به شما هیچ ربطی نداره که من بخوام بیرون کار بکنم یا نکنم. من بیرون از خانه فقط یک انسانم نه یک زن!!! شمایید که باید یاد بگیرید به زن ها هم به چشم انسان نگاه کنید نه برده هایی که وظیفه دارند شما رو تر و خشک کنند تا شما پیشرفت کنید. در ضمن اگر ئم از اسلام می زنید برید ببینید که توی همون اسلام زن هیچ وظیفه ای نداره که کارای خونه شما رو انجام بده حتی می تونه برای بزرگ کردن بچه ها از شما پول بگیره. (876)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۷:۲۶:۵۱
بزرگترين دشمن ما انسان ها انانيت و خوديت است اگر درگير خودمحوري شديم همين است دنيا آزمون ماست با دادن ها ، ندادن ها و گرفتن ها محك مي خوريم (877)
 
پاسخ مگر من به اختيار ...
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۱۹:۰۱
(1) اختيار فرع بر پديد آمدن است مگر ما قبل از بوجود آمدن چيزي بوده ايم تا اختيار تانيث و تذكير خود را فرض كنيم ؟ (2) داده هاي دنيايي نشانه ارزشمندي و امتياز مطلقند يا مايه آزمايش ؟ تمامي داده ها و ستانده ها و نداده ها ، برچسب آزمايش دارند و به طور كلي ما چيزي در اين دنيا بدون چنين بر چسبي نداريم . (1084)
 
مسئولیت همگانی
۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۳:۰۲
کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته . همه ما در قبال عملکرد همدیگر مسئولیت داریم ، نه تفاوت جنسیتی ونه چیز دیگر از ما سلب مسئولیت نمی کند ، تنها چیزی که در اینجا تاثیرگذار است ، وجود و عدم وجود شرایط امر به معروف و نهی از منکر است . (1418)
 
Norway
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۳۴:۳۷
عزیز این نگاه طلبکارانه از مردو فراموش کن ... برای مرد هم امکان رها کردن زندگی و زن و حتی بچه و به امان خدا رها کردن وجود داره ،بر خلاف دروغ جامعه که پشت هر مرد موفق زنی موفق هست ، این دست مرد هست که زن و زندگی را روی پا نگه میدارد ، وقتی نمیتوانی حرمتی برای آن کس که نان و آب و امنیتت را میدها قایل بشی ،چطور مرز بین انسان و غیر انسان را شناختیم ؟ (2136)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۵۵:۰۳
با سلام
در وضعیت اقتصادی امروز برای یک شغل بر اساس جنسیت 4 روش موجود است
1- مرد متاهل
2-زن متاهل
3پسر مجرد
4- دختر مجرد
1- درحالت اول :اگر مرد متاهل شاغل شود یک خانواده به آسایش میرسد و زن همین خانواده هم از این مورد بهره مند می شود
2- در حالت دوم : زن متاهل سرکار میرود و زن و مرد شاغل می شوند و دو نفری زندگی را می چرخانند ولی زن دوشغله است و فرسوده می شود
3- در حالت سوم : پسر مجرد سرکار می رود و درآمدش صرف هزینه ازدواجش می شود که از این حالت، دختر دیگری هم سود می برد
4 در حالت چهارم دختر مجرد سرکار می رود :
این حالت بدترین حالت است چون در آند او صرف تشریفات و طلا و آرایش و ... می شود و بدتر از آن دیگر نیازی به ازدواج نمی بیند
در نتیجه از نطر این حقیر:
-بهتر است در این وضعیت کمبود شغل مردان سر کار بروند ، تا زنان هم از این مسیله بهره برند
-زن برای کار آفریده نشده بلکه باید برای او کار کنند
-زن چون غالبا کار خانه را انجام میدهد عملا دوشغله می شود و خسته و مستهلک دیگر توانی برای تربیت فرزند و وظیفه اصلی اش که آزامش خانواده اش است ندارد
موفق باشید (901)
 
رضائی
United States
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۳:۲۶:۰۳
موافقت و مخالفت با هر چیزی نیازمند اطلاع درست از شرایط، استعدادها و مهارت های ذات یو نیز اکتسابی افراد است. ضمناً تعریف اشتغال هم برای ما مهم است.
اگر اشتغال را نوعی تولیدارزش افزوده در نظر بگیریم، کار زنان در منزل هم شغل محسوب می شود، تنها تفاوتش این است که ایشان دستمزدی بابت این کار دریافت نمیکند. مشکل تلقی رایج ما از اشتغال به همین نکته بر میگرده، جالب اینه که اگه زن همسایه بیاد خونه ما و کار کنه و دستمزد بگیره و مادر ما هم بره خونه ایشون بچه داری و رسیدگی به امور منزل کنه و از آقای همسایه دستمزد بگیره، از نظر ما اشتغاله اما اگه این دو تو خونه خودشون بمونن اشتغال نیست!
افزون بر نکته قبل باید دقت داشت که در خیلی از موارد تلقی افراد از طرح مساله اشتغال، یکسانی عرصه هایی است که باید این دو جنس در آن حضور یابند که البته این به نظر اشتباه میرسه، دلیل این باورم هم به این برمیگرده که تاریخ، تجربه یا اطلاع ما وجود اختلافات زیستی، روحی و ... مبان زن و مرد رو نشون داده و میده.
از همه مهمتر درک نظر خداوند در این موضوع است. اگر شغل نیازمند اختلاط زن و مرد باشه
، مضراتش به مراتب بیشتر از پولی هست که زن به خانواده میاره. اگه انجام شغل، نیازمند دشواری های فیزیکی براشون باشه نیز همینطور.
نکته آخر: مطالب فوق کلیات و اصل قضیه بود، نباید با استثنائات یا موارد دیگه قاطی بشه، وجود زنان بی سرپرست قابل انکار نیست، اما دلیلی برای یکسانی مسأله اشتغال در دو جنس محسوب نمیشه. (944)
 
فرید
United States
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۱۶:۳۸
دقیقاً
کاملاً موافقم (965)
 
م.ج.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۰:۱۳:۱۷
کاملا کاملا کاملا اين مطلب درست به نظرم ميرسد.
ممنون (1034)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۱:۴۱:۴۴
علنا اعلام کردی که ما ایرانیا یه مشت حیوون شهوت پرستیم که حتی ظرفیت کار کردن مختلطم نداریم بقیهرحرفاتم سطحی و نسنجیده بود برات متاسفم بابت افکار پوسیده ت (1341)
 
ظرفیت !
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۴:۲۵
الآن تلوزیون فرانسه (به نقل تسنیم)اعلام کرده که بالای ۸۰ درصد زنان فرانسوی توی وسایل حمل و نقل عمومی مورد آزار جنسی قرار می گیرند ، چرا فرانسوی ها و در کل غربیها و کپی کنندگان روشهای آنها ، هنوز به ظرفیت زندگی اجتماعی اختلاطی نرسیده اند ؟ اختلاط کاری پیشکش . کمند زنانی که در محیط کاری توسط همکاران و حتی رؤسایشان در همین دنیای مدرن ، مورد تعرض و آزاز جنسی قرار می گیرند ؟ (1416)
 
حسن صبوری
۱۳۹۴-۰۴-۲۶ ۱۰:۳۸:۵۵
خانه داری هم شغل است وبایدحمایت بیمه ودولت راداشته باشد کاربزرگ بانوان درخانه اگر دیده شود ومحترم شود ازکارهای سخت وزیانبار است تربیت فرزندوتحویل شهروندقانونمدار ومسول به جامعه وساختن نسل اینده ونقش مادری شغل کوجکی نیست ودرصورتی که بانوان دارای حقوق قانونی ودرست ومنصفانه باشند بهتراست به شغل دوم یعنی خارج ازخانه نپردازند (981)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۰:۲۹
انسان باید وظیفه محور باشه و وظیفه زن که تربیت فرزند و شوهرداری و خانه داری است اصلا این اجازه و فرصت را به او نمی دهد که اشتغال داشته باشد. مگر اینکه در وظایفی که عرض کردم کوتاهی کند. (1019)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۱:۴۳:۳۰
کی گفته وظیفه زنه؟!!وظیفه هر دوست...هردو میتونن هم بیرون کار کنن هم تو خونه (1342)
 
چگینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۰:۲۲:۵۶
من فکر میکنم این موضوع ابعاد بسیاری دارد و ذکر موافقت یا مخالفت مطلق، صحیح نیست.
بحث هایی همچون کار در معدن و شغل هایی که جثه و روحیه ای مردانه می طلبد، نیاز به بحث ندارد و هر زن و مرد صاحب تفکری، بدون بحث، عدم حضور خانم ها در این محیط ها را ترجیح خواهد داد.
از جمله ابعاد حائز توجه، روحیه خانم ها است. خانمی که روحیه ای خستگی ناپذیر دارد و کار خونه (در این زمانه که دیگر بسیاری از امور خانه که مادران ما با دست انجام میدهند جایش را به لوازم برقی داده) او را ارضا نمیکند، می تواند با داشتن یک شغل خارج از منزل، با روحیه ای شادتر و فعال تر به انجام همه ی کارهای خانه و همسرو فرزندانش نیز برسد.
خانمی که ذاتا و بالفطره ، کار در محیط خارج از منزل، خستگی روحی و جسمی برایش به دنبال دارد و پس از رسیدن به منزل، انرژی کافی برای پرداختن به امور زندگی شخصی را ندارد، بهتر است اگر نیاز مالی ندارد، تنها به خانه داری بپردازد.
چه بسیار دیده شده، بزرگ سالانی که چون در زمان کودکی شان، مادر به کاری اشتغال داشته که از رسیدگی به او باز مانده، مخالف مطلق کار خانم ها خارج منزل هستند، و چه بسیار بزرگ سالانی دیده می شوند که چون در زمان کودکی شان، مادر در عین انجام تحصیل و اشتغال به فعالیت خارج منزل، با تمهیداتی که اندیشیده است، توانسته ایشان را در طی مسیر صحیح زندگی هدایت نماید، تمایل دارند در آینده همسرشان، شغل خارج از منزل هم داشته باشد.
نمی توان از شکوفایی استعدادهای ذهنی خدادادی که در خانم ها (مانند آقایون) قرار داده شده ، جلوگیری کرد. نگاهی به تعداد دختران و زنان (ایرانی و غیرایرانی- مسلمان و غیر مسلمان) که در فعالیت های مهم علمی- پژوهشی، فرهنگی و ... نقش مثبت ایفاء نموده اند، گواهی بر این ادعاست که اگر قرار بود صرف بر مؤنث بودن از ورود آنها به عرصه های علمی جلوگیری نمود، پیشرفت علمی و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در بسیاری حوزه ها با سرعت کندتری پیش رفته و میرود.
حفظ وقار، متانت، اجتناب از اختلاط غیر ضروری، رعایت اخلاق و عرف و مواردی از این دست، از جمله مواردی است که پدر، مادر، معلم، استاد و رسانه ها می بایست در طول زندگی به افراد (چه دختر و چه پسر) آموزش داده شود تا در محیط کار، تحصیل و اجتماع رعایت نموده و شغلی را انتخاب کنند که بتوانند در آن محیط، با حفظ تمامی آداب اخلاقی و اسلامی و عرفی، فعالیتی سودمند داشته باشند.
این موضوع که اگر در حال حاضر، برخی فرصت های شغلی که در دست خانم هاست، به آقایان داده شود، به دلیل اینکه آقا سرپرست اصلی خانواده است، بسیاری مشکلات مرتفع خواهد شد، تا حدودی درست است، اما ابعاد مختلفی بر آن مترتب است که من فکر میکنم می بایست در یک کارگروه فرهنگی- اجتماعی در سطح ملی، بررسی شود و ان شاء الله که در این زمینه راه حل های مناسبی ارائه شود. (1088)
 
محبوبه
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۱۵:۵۴:۲۰
از شنیدن این سوال احمقانه حالم بد میشه. جمعش کنین! (1237)
 
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۷:۴۷
چرا احمقانه ؟! برعکس خیلی هم مدبرانه چنین سوالی طرح شده است ، چرا که در کل دنیا و به ویژه کشور خودمان الآن با توجه به تجاربی که تا کنون حاصل شده است ، کاشناسان مختلف را در مقابل چنین سوالی قرار داده است ، رسانه ای همانند تابش کوثر با انعکاس چنین سوالی و جمع آوری نقطه نظرات مخاطبان ، به سهم خود سعی کرده است تا در این راستا ایفای نقش کند. (1415)
 
مریم
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۱۵:۳۳:۴۳
کاری که سبک باشد برای خانمها بهتر است . (1306)
 
امیرزرین
۱۳۹۵-۰۱-۰۹ ۰۳:۰۲:۲۶
در وضعیت کنونی مخالفم چراکه وقتی اجازه بدهیم خانم ها وارد بازار کار بشوند بسیاری هم از احساسات خانم ها سوء استفاده میکنند و قیمت کارگر و کارمند کاهش پیدا میکند چون جامعه هیچ انتظاری از زنان جامعه ندارد که کار کنند و بالعکس از مردان انتظار کار کردن دارد ، الان بسیاری از پسران جامعه بیکار شده اند چون سطح حقوق را کاهش داده اند با وارد کردن زنان به جامعه ، این کار باعث شده که فضای جامعه شهوت ناک و جنسی شود ، میزان طلاق افزایش پیدا میکند ، میزان ازدواج کاهش پیدا میکند ، زنان اخلاق مردانه پیدا میکنند و مردان اخلاق زنانه و ... (1324)
 
ضرورت
۱۳۹۵-۰۴-۱۴ ۱۳:۰۱:۳۱
راجع به آقایان از آنجا که وظیفه شرعی و قانونی آنها کار کردن و تامین هزینه زندگی خود و خانواده است و نوع کارهای مردانه هم بیرونی است لذا ضرورت کار بیرون برای آنها جای سوال ندارد برخلاف خانمها که چنین تکلیفی ندارند (1405)
 
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۰۸:۲۷:۰۴
پاسخ نظر بعد از این است و اشتباهی ارسال شد (1408)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۱:۳۸:۴۴
به نظرم راجع به کارکردن خانمها فقط باید خود خانمها نظر بدن من نمیدونم مگه راجع به آقایون نظر خانمها رو میپرسین که حالا واسه ما از مردا نظر میخواین!برادر من بفهم ما نمیخوایم تو خونه کارکنیم و بزرگترین هنرمون پخت و پز و بچه بزرگ کردن باشه!چرا درک نمیکنین نمیییییییخوایم ایهاالناس ما هم میخوایم کار بیرون داشته باشیم میخوایم خودمون تصمیم بگیریم کجا کار کنیم، چی بپوشیم،چطوری زندگی کنیم،چه دینی داشته باشیم یا اصلا چند درصد دستوراتشو رعایت کنیم!بابا خدا به اون بزرگی گفته لااکراه فی الدین...یعنی انتخاب با خودمونه کی به شما مردا اجازه داده از قول ما حرف بزنینو واسمون تصمیم بگیرین؟!!!!!چرا باهامون مثه حیوون اهلی برخورد میکنین؟!به چه جرئتی اکثر شغل ها رو با سواستفاده از قانون به انحصار خودتون در آوردین؟!!!!!!!!به چه جرئتی از قول ما حرف میزنینو تازه روحیاتمونم توصیف میکنین!اونم دقیقا بر عکس چیزی که تو اکثرمون هست...واقعا براتون متاسفم (1340)
 
۱۳۹۵-۰۴-۱۴ ۱۳:۱۲:۳۴
کار بیرون از منزل به جهت تجربه طبیعی مردان و آشنایی بیشتر آنها با مخاطرات بیرونی امکان اظهار نظر را هم برایشان فراهم می آورد (1406)
 
2
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۰۸:۳۵:۳۵
اظهار نظر شما را مجبور به انجام می کند؟ شما می توانید آرای مختلف را ببینید سپس آنچه را به مصلحت خود می بینید عمل کنید . (1409)
 
3
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۰۸:۴۴:۵۹
مگر مخالفت با بیرون کاری مطلق خانمها نظر انحصاری آقایان است ؟ چقدر بانوان با شخصیتی که قاطعانه طرفدار چنین ایده ای هستند ! (1410)
 
4
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۲۰:۴۴:۴۱
اگر توجه به ماهیت دنیا که زندگی موقتی و آزمایشی است باقی باشد خواست آزمایش کننده که خداست محور خواهد بود نه خواهش های نفسانی خودمان . (1411)
 
۵
۱۳۹۵-۰۴-۲۲ ۱۹:۱۴:۴۶
بی بی دو عالم زهرای مرضیه سلام الله علیها برای حمل جنازه اش پس از شهادت دغدغه مند بود و وقتی شنید نوعی تابوت وجود دارد که حجم بدن را به طور کامل می پوشاند خوشحال شد و وصیت کرد با آن نمونه تشییع کنند . مقتدای ما چنین و ما چگونه ایم ؟ (1421)
 
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۱۶:۳۱:۲۱
دین انتخابی نیست بلکه اکتشاف پس از آن اعتقاد و اعتراف است .
ما نمی توانیم و حق نداریم حقایقی مانند وحدانیت آفریدگار هستی ، رسالت رسول و فرستاده او و بازگشت دوبار انسانها پس از تحقیق و آگاهی انکار کنیم و انکار بالاترین حقایق سخت ترین مجازاتها را در پی دارد . (1899)
 
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۱۵:۴۰:۲۵
خیر اولویت اداره اقنصادی خانواده با مرد میباشد لذا حضور زن در جامعه برای تحکیم خانواده در تناقض است و ظاهرا سست شدن روایط گرم خانواده در غرب با اشتغال زنان رقم خورده است (1485)
 
حمید
United States
۱۳۹۵-۰۶-۲۵ ۲۰:۳۶:۲۰
سلام
به شکل مدیریت شده، بله.
یعنی شغلهای زنانه، مخصوص زنان باشد.
اما شغلهایی که مربوط به عموم جامعه هست، باید در اختیار مردان باشد.
در همان موارد خاص هم باید اشتغال زن با عفاف و خانواده داری او تعارضی نداشته باشد
وگرنه اولویت با عفاف و خانواده است. (1491)
 
فرهاد
United States
۱۳۹۵-۰۸-۱۲ ۱۴:۰۱:۰۶
نمیشه با کار کردن خانم ها مخالف بود
ولی کاری ک در شان خود خانم ها باشه
الان دیده میشه خیلی از کار ها رو به خاطر حقوق کمتر میدن به خانم ها به حتی به خاطر جذب مشتری یا بعضی موقع ها هم از سر حماقت
مثلا اومدن خانم رو ب عنوان کارشناس کشاورزی استخدام کردن فرستادن روستا
وسیله نقلیه ک ندارن ... خانم باید سوار ماشین و موتور کشاورز بشه بره تا روستا و برگرده (واقعیت)
ازای همون کارها اگه پسری سر کار باشه...شاید بتونه زندگی برای خودش تشکیل بده
خیلی از خانم های تحصیل کرده هستن و شاغل ولی هنوز بخاطر بیکار بودن پسرا!!!! ازدواج نکردن
میشه همین ظرفیت رو برای رشته های مختص خود خانم ها ایجاد کرد... ما هنوز تو کشورمون برای رشته های پزشکی/هنر و... ک خانم ها بدون دغده میتونن توش فعالیت داشته باشن و مختص خودشون باشه ظرفیت خالی داریم اونجا ها برای خانم ها سرمایه گذاریی کنن (1530)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۰۹:۱۳:۱۰
من با کار کردن بانوان مشکل ندارم اما مثلا در اداره ما نزدیک به 70 درصد کارکنان را بانوان تشکیل می دهند .
بانوان می آیند یک سال نشده یا پیمانی می شوند یا استخدام . اما آقایا حداقل باید بین 5 الی 15 سال کار کنند تازه شاید اتفاقی برایشان بیفتد ...
نمونش من وقتی برای شغل رفتم به من گفتند بروید کامپیوتر بیرون یادبگیرید،بیایید شما را ببریم قسمت ((مثلا تدوین)) اما خواهری آمدند کامپیوتر را در حساسترین قسمت آمدختند و پس از کلس سوتی و این حرفها رفتند به قسمتی دیگر و تازه با حکم پیمانی ...
آنوقت دوستی دارم که آخر تصویر و تدوین و فنی و نورپردازی و غیره است و پس از 14 سال تازه حکم پیمانی اش آمده است ...
پس نتیجه می گیریم که بانوان خوب است کار کنند اما به چه قیمتی ...
حمید از صداوسیمای مرکز گیلان (1539)
 
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۱۶:۲۲:۱۶
و این نشان از جهت گیری غلط صدا و سیما دارد . (1898)
 
مختار میرزایی
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۹-۱۷ ۱۶:۰۶:۲۸
مخالفم چون باعث بیکاری در مردان و به تبع آن بالا رفتن سن ازدواج وهمچنین کوتاهی در رسیدگی به فرزندان توسط مادران شاغل میشود (1549)
 
علی ابراهیمی
۱۳۹۶-۰۱-۱۷ ۱۲:۱۸:۰۷
مخالف
در برخی مشاغل مثل پزشکی، پرستاری و معلمی و امثالهم که برای جامعه ضرورت دارد بله اما در بسیاری از مشاغل خیر.
1. گرفتن فرصت اشتغال از آقایان و افزایش درصد بیکاری آنها
2. کاهش رغبت جوانان بیکار به ازدواج و ترویج تجرد گرایی
3. افزایش تجمل گرایی در بین خانوارهای مرد و زن شاغل
4. کاهش میل فرزند آوری و کمبود عاطفی و صدمات روانی فرزندان پدر و مادر شاغل
5. کاهش حیا و عفت برخی بانوان با قرار گرفتن در محیطهای ناسالم کاری و در مواجهه با همکاران مرد
6. افزایش طلاق
7. و..... (1922)
 
حسین
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۱:۵۶:۴۷
مخالف هستم چون در حال حاضر اغلب آقا پسرها و مردهای سرپرست خانوار بیکار هستند و شرمنده زن و بچه اشان هستند ولی اگر یک زن کار نکند هیچ اتفاق خاصی نمی افتد . (1945)
 
محمد حسن
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۵:۱۶:۲۰
باکارکردن خانمها درغیراز مواردی که مربوط به رفع ناز خودخانمهاباشد ،نظیر طبابت وآموزش وپرورش وغیره باشد مخالفم چون اولویت راباید به اشتغال مردان داد،تابتوانند تشکیل خانواده‌دهند،ضمناهرچه رفتوآمد خانمها به جامعه کمترباشد فساد کمتر خواهد بود. (1952)
 
بهزاد
۱۳۹۷-۰۸-۱۸ ۱۰:۵۱:۵۹
مخالف .چون بعلت عدم حمایت قانونی از زنان و نقض برابری مردو زن .....زنان بیشتر از سوی همکاران خود مورد تعرض جنسی قرار گرفته و این امر باعث افسردگی .سر خوردگی و گاها منجر ب خودکشی انان میگردد. (2179)
 
سروناز
۱۳۹۷-۱۱-۱۳ ۲۱:۵۹:۴۰
شما ها هیچ چیز نیستید جز یک مشت داعشی زنان هم مانند مردان انسان هستند و حق دارند کار کنند واین که جوانان را بیکار می کند مگر زن انسان نیست شما چرا اقتصاد کشور را جیره بندی جنسیتی می کنید واگر خیلی ناراحت هستید که مرد باید خرج خانواده را بده اشتغال زنان را افزایش بدهید حیف که حرف های شما مرد های خود خواه همه اش بهانه است اما ما دیگر به عقب برنمی گردیم (2189)
 
خانی
Germany
۱۳۹۸-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۰:۳۵
بنده هم مخالف اشتغال خانم ها هستم .مثال از خودم که با سابقه ۱۴سال بدلیل اینکه صاحب کارم فوت نمود و شرکتش تعطیل شد و به طبع آن بنده هم بیکار شدم و با داشتن سابقه شغلی اولا بدلیل اینکه سن و سالم بالا رفته و با وجود خانم هایی که با حقوق کم رضایت به اشتغال میدم در حدود دو سال بنده رو بیکار گذاشتند با زن و بچه و مستأجری و این شرایط سخت دیگه دارم دیوونه میشم برام دعا کنید (2287)
 
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
۹ رمضان ۱۴۴۵
19 March 2024