جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 75213
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: از ساعت ۶ امروز با حرکت پهپادها، پرواز هلی‌کوپترها و همچنین جست‌وجوی ۲۰۰ نفر از کوهنوردان در سه نقطه مشخص شده در منطقه، عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه دیده آغاز شد.
پرواز پهپادها برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه‌دیده
به گزارش تابش کوثر؛ محمدسعید شرفی، در تشکیل آخرین جزئیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه‌دیده آسمان در کوه‌های دنا،‌ اظهار داشت:‌ از شب گذشته در ۱۰ منطقه مستقر شده‌ایم و ۳ تیم جست‌وجوی «سازمان هواپیمایی کشوری»، «شرکت فرودگاه‌ها» و «شرکت آسمان» عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

وی که در منطقه وقوع حادثه مستقر ‌است، افزود: تا ساعت ۵ صبح امروز منطقه را رصد کردیم و به ۳ گزینه رسیدیم؛ از ساعت ۶ صبح با حرکت پهپادها و همچنین جست‌وجوی ۲۰۰ نفر از کوهنوردان در مناطق اطراف عملیات جست‌وجو آغاز شده است.

شرفی ادامه داد: همچنین از یاسوج و شیراز هلی‌کوپترهای جست‌وجو حرکت کردند و در حال حاضر در حال رصد هوایی منطقه هستند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی بیان کرد:‌ طبق اطلاعات هواشناسی تا ساعت ۱۲ امروز هوا در منطقه مناسب است و امکان جست‌وجو وجود دارد و از ساعت ۱۲ مجدداً به علت بارش‌ها و مه امکان جست‌وجو کمتر می‌شود.

وی اظهار داشت: در شرایط نامساعد جوی اگر امکان جست‌وجو از طریق کوهنوردان و هلی‌کوپترها فراهم نبود فقط پهپادها عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند؛ اما هنوز هیچ یک از تیم‌های زمینی، هلی‌کوپتری و پهپادی در ارتباط با اینکه اثری از لاشه هواپیما یافته باشند به ما اعلام نکرده‌اند.

شرفی اظهار داشت: عملیات جست‌وجو از ساعت ۵ صبح آغاز شده است و تا همین الان پهپادها در ارتفاعات پایین و بالا و تیم هوانوردی و هلی‌کوپتری در حال جست‌وجو هستند.

بنابر این گزارش، هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان ساعت ۸ صبح روز گذشته مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد اما ۵۰ دقیقه پس از پرواز و در ۱۵ مایلی فرودگاه یاسوج پس از درخواست طرح تقرب و کاهش ارتفاع، ارتباط خلبان با برج و ارتباطات رادیویی هواپیما قطع شد.

این حادثه در حوالی روستای بیده بخش دناکوه حاشیه ارتفاعات دنا در ۱۴ مایلی یاسوج رخ داد.
منبع:فارس
ر/111
https://tabeshekosar.ir/vdchxinq.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما