جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 115200
جنیفر چیونز ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "واقعا مهم است که به افراد مبتلا به افسردگی ، اضطراب و ترس کمک کنید. همدلی با اطرافیان برای رسیدن به عشق ، انعطاف پذیری و خوش بینی بسیار مهم است."
اهمیت همدلی بر سلامت روان
به گزارش تابش کوثر، تحقیقات جدید نشان می دهد، گفتن عبارت ساده "من می فهمم که چرا چنین احساسی داری" و یا جملات مشابه، بر روند بهبود سلامت روان بسیار موثر است. در این مطالعه ،شرکت کنندگان برای محققان، بخشی از زندگی واقعی خود را که باعث عصبانیت آن ها شد را توصیف کردند. در طی این مطالعه هنگامی که محققان با بیماران همدلی نمی کردند، احساسات مثبت به طرز قابل توجهی در آنان کاهش می یافت، اما وقتی محققان گفته های شرکت کنندگان را تأیید کردند ، احساسات مثبت آنها محافظت شده و ثابت ماند.

جنیفر چیونز ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "واقعا مهم است که به افراد مبتلا به افسردگی ، اضطراب و ترس کمک کنید. همدلی با اطرافیان برای رسیدن به عشق ، انعطاف پذیری و خوش بینی بسیار مهم است."

این مطالعه بصورت آنلاین در مجله "روانشناسی مثبت" منتشر شده است.
در این آزمایش ، محققان اثرات همدلی را بر روی آنچه از نظر بالینی تحت عنوان تأثیر مثبت و منفی این احساسات شناخته می شوند ، ارزیابی کردند. تأثیر مثبت به عواطف و احساسات مثبتی گفته می شود که به گفته چیونز به ما اجازه می دهد در تفکر خود کنجکاو ، متصل و انعطاف پذیر باشیم. از طرف دیگر تأثیر منفی به احساسات و بیان منفی به انزجار، ترس، غم و اندوه اشاره دارد.

در مجموع ۳۰۷ نفر در این آزمایشات شرکت کردند. محققان از شرکت کنندگان خواستند که در مورد زمانی که عصبانیت شدیدی را احساس می کنند، مدت ۵ دقیقه فکر کنند و احساساتشان را بنویسند و سپس این تجربیات را به صورت شفاهی برای یک محقق شرح دهند. آزمایشگرانی که به داستان هایشان گوش می دادند از پاسخ هایی سرشار از همدلی در ارتباط با افراد استفاده کردند. این پاسخ ها شامل عباراتی مانند "البته از این موضوع عصبانی خواهید شد" یا "من آنچه را می گویید می شنوم و می فهمم که عصبانی هستید." بودند. ولی در این آزمایش یه برخی از افراد پاسخ های منفی همچون" چرا چنین موضوعی تا این حد شما را عصبانی کرده است" یا " چنین رفتاری، عصبانی کننده نیست"، استفاده کردند.

نتیجه به این صورت بود که همه شرکت کنندگان هنگامی که از دلایل عصبانیت خود می نوشتند، سرشار از احساسات منفی بودند، اما احساستشان در مرحله بعد تابع میزان همدلی فرد مقابلشان بود. در واقع هنگامی که احساسات منفی پردازش می شود ، این تأثیر منفی روشن و مشهود است. اما اگر کسی شما را تأیید کند و با شما همدلی کند، به سرعت احساسات شما تغییر می کند.

این مطالعه مشترکا توسط دانشجویان فارغ التحصیل روانشناسی ایالت اوهایو ، سینتیا بنیتز (اکنون روانشناس بالینی در سیاتل) و همچنین دانشجویان کریستن هاوارد منتشر شده است.
https://tabeshekosar.ir/vdcgzn9qzak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما